انتخابات سرمایه‌گذاری مردم برای آینده خویش است
کد خبر: 3978146
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

انتخابات سرمایه‌گذاری مردم برای آینده خویش است

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فنی‌وحرفه ای خراسان رضوی گفت: حضور حداکثری در انتخابات باعث عزت و استقلال کشور و سرمایه‌گذاری مردم برای آینده خویش است.

انتخابات سرمایه‌گذاری مردم برای آینده خویش استحجت‌الاسلام سیدجواد علیزاده موسوی، رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری در واقع عرصه مهم برای آمال و آرزوهای کشورمان، طبعا اثرگذار است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اینکه فرمودند: اگر کسی حکومت را قبول ندارد به خاطر عزت و استقلال کشور نیز پای صندوق رای بیاید، ابراز کرد: اگر انتخابات پرشور برگزار شود و همه آحاد مردم در این امر مهم شرکت کنند، این باعث می‌شود، در کشور ما عزت و استقلال بیشتری پیدا شود و میهنمان در برابر دشمن مصونیت پیدا کند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: شرکت حداکثری مردم باعث آبروی نظام است، ضمن اینکه این حرکت باعث ناامیدی افرادی می‎‌شود که قصد براندازی نظام را دارند.

علیزاده موسوی تصریح کرد: شرکت مردم در انتخابات نور امیدی برای مردم کشورهایی است که امیدشان به ایران و انقلاب اسلامی است. کشورهایی که در عرصه مقاومت هستند، چشم امیدشان به انقلاب اسلامی است، لذا حضور حداکثری برابر با عزت بیشتر است.

وی ادامه داد: مردم باید این احساس را داشته باشند که همه ما آحاد جامعه در برابر کشور، آینده ایران عزیز و فرزندانمان مسئول هستیم، لذا با هر رایی که می‌دهیم درواقع مسئولیت خود را انجام می‌دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: در نتیجه آرایی که ما می‌دهیم، یک نامزدی منتخب می‌شود، آرای ما باعث می‌شود این فرد منتخب نسبت به‌مردم عزیز تکلیف پیدا کند، لذا مردم حق پیدا می‌کنند، نسبت به کسی را که انتخاب کردند و باید آن فرد تکلیفش را در برابر مردم ادا کند.

علیزاده موسوی بیان کرد: این مهم است که همه مردم احساس کنند، با این رایی که می‌دهند و سعی می‌کنند اصلح را انتخاب کنند، خودشان برای آینده و کشور خود تصمیم می‌گیرند، لذا نسبت به رایی که می‌دهد علاوه بر اینکه وظیفه دارند مسئولیت نیز دارند.

وی عنوان کرد: نکته دیگر این است که ممکن است برای برخی از عزیزان با توجه به مشکلات، کمبودها و کاستی‌هایی که در کشور از ابتدای انقلاب داشتیم و در این میان نیز برخی از مسئولین به خوبی به‌وظیفه خود عمل نکرده باشند، تردید ایجاد شده که آیا رای بدهند یا ندهد، اما در واقع اگر واقعا دلبسته به کشور و ایران عزیز و دلبسته این خاک و مرز و بوم هستیم، با توجه به اینکه آرا بیشتر آحاد مردم به صورت قطعی و محکم می‌تواند عزت و آبرو و مصونیت ایجاد کند، باید به این وظیفه خود عمل کنیم و به پای صندوق‌های رای بیاییم که البته این هم یک نکته است که سعی کنیم فرد اصلح را انتخاب کنیم.
پ

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: هریک از افرادی که نامزد شدند، رای بیاورند، به هر حال رئیس‌جمهور منتخب مردم هستند، لذا باید در چارچوب قانون عمل و مردم نسبت به آنان اعتماد کنند، اما مهم این است و باید در نظر داشت که فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی با اشاره به آیه 128سوره توبه که خداوند می‌‎فرماید: «لَقَدْ جَآءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ* فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيم، به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است» گفت: این آیه چهار مولفه راجع به کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود دارد.

علیزاده موسوی خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند فرموده پیامبری از جنس خودتان فرستادیم یعنی از بشر است و از آسمان نیامده است، لذا رئیس‌جمهور باید از جنس مردم باشد، درد مردم و مشکلات مردم را درک کند، سفره خالی مردم را درک کند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه برایش رنج و درد مردم سخت و گران باشد، درد مردم را احساس کند، اینطور نباشد، درد مردم برایش سنگین نباشد، لذا کسی که در راس جامعه است، باید ضعیف‌ترین مردم را درک و برای او هم برنامه داشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی در خصوص سومین مولفه یک رئیس جمهور بنا به تعبیر قرآن، گفت: رئیس‌جمهور باید نسبت به سعادت مردم و عاقبت‌بخیری ملت حریص باشد. این نکته بسیار مهم است که فردی که در راس امور است، همانند پیامبر اعظم(ص) که در مسئله معاش مردم زحمت کشیدند، نسبت به ارزش‌های معنوی جامعه هم اهمیت دهد.

علیزاده موسوی ادامه داد: آخرین مولفه براساس این آیه شریفه این است که رئیس جمهور باید نسبت به امت اسلامی و مردم مهربان و دلسوز باشد، لذا مردم باید برای انتخاب اصلح این چهار مولفه را موردنظر قرار دهند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فنی‌وحرفه‎ای خراسان رضوی گفت: امیدواریم با عنایت باری تعالی توفیق یابیم تا شخص اصلح از میان نامزدها به عنوان رئیس جمهور انتخاب و سکان اداره امور کشور را در دست بگیرد و بعد از انتخابات نیز منتخب مردم باید نسبت به امور مردم اهتمام بورزد، جناح‌بندی را کنار گذاشته، برای مردم قدم بردارد و به مردم خدمت کند.

انتهای پیام
captcha