گسترش همکاری جامعةالمصطفی و کمیسیون ملی آیسسکو
کد خبر: 3978168
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

گسترش همکاری جامعةالمصطفی و کمیسیون ملی آیسسکو

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو و سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج کشور، با حضور در سازمان مرکزی جامعة المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کمیته مشترک جامعةالمصطفی و کمیسیون ملی آیسسکو تشکیل می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو و سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج کشور، امروز 27 خردادماه، با حضور در سازمان مرکزی جامعة المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو و هیئت همراه، اظهار کرد: جامعةالمصطفی، عضو فعال اتحادیه‌های مختلف دانشگاهی است و در سه قلمرو دانشی، علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ، فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را در واحد های داخل و خارج کشور دنبال می‌کند.

وی یکی از ویژگی‌های کم‌نظیر جامعةالمصطفی را گشوده بودن درهای آن به روی پیروان همه مذاهب اسلامی و ادیان علاقه‌مند به فراگیری مطالعات اسلامی دانست و گفت: یکی از مراکز جامعةالمصطفی، دانشگاه مجازی است که رشته‌های خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌‌کند. همچنین مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی، همه ساله میزبان تعداد زیادی از دانش پژوهان، استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران از سراسر جهان است.

رئیس جامعةالمصطفی زبان فارسی را زبان رسمی آموزشی جامعةالمصطفی نام برد و تصریح کرد: جامعةالمصطفی یکی از مراکز نقش‌آفرین در توسعه زبان و ادبیات فارسی در جهان است. از طریق آموزش‌های جامعةالمصطفی، تا امروز ده‌ها هزار غیر ایرانی از سراسر جهان زبان فارسی را فرا گرفته‌اند که این موضوع، سرمایه‌ای عظیمی برای کشور و در خدمت گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به سابقه همکاری جامعةالمصطفی با سازمان آیسسکو از گذشته تاکنون، بیان کرد: همکاری‌هایی که در گذشته در زمینه‌های گوناگون، به ویژه برگزاری همایش‌های علمی، وجود داشته است و ادامه نیز خواهد یافت، می‌تواند در آینده، زمینه‌های گسترده‌تری بیابد. جامعةالمصطفی آمادگی دارد با تشکیل کمیته‌ای مشترک، زمینه‌های همکاری‌های مشترک به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه را مورد بررسی قرار دهد.

بنابر این گزارش، میترا تیموری، دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو نیز در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، همکاری المصطفی با آیسسکو را شایسته قدردانی دانست و گفت: کمیسیون ملی آیسسکو امروز با ۵۴ کشور همکاری دارد و از سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های این مجموعه بیشتر به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده علمی و بین‌المللی جامعةالمصطفی، اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه همکاری، زمینه گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو مجموعه بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام
captcha