اعلام برنامه‌های ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی
کد خبر: 3980355
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

اعلام برنامه‌های ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

ویژه‌برنامه‌های ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اعلام شد.

اعلام برنامه‌های ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکاییبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مروری بر عملیات‌های تروریستی نشان می‌دهد که نقشه‌های شوم آمریکا برای سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی، از بدو انقلاب اسلامی آغاز شده بود، از آن جمله حمایت وسیع مالی و نظامی از گروهک‌های تروریستی، مانند فرقان و مجاهدین خلق در ترور شخصیت‌های عالی رتبه و شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران، شهیدان والا مقام رجایی و باهنر، بهشتی، مطهری، صدوقی، صیاد شیرازی و... و آنقدر اسناد و شواهد پس از تصرف سفارت آمریکا در تهران در 13 آبان، موجود است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عاملین این جنایات را منافقین و منحرفین شقی خواند و ابرقدرت‌های جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار را مسئول چنین جنایت‌هایی دانستند.

پازل حمایت آمریکا از سازمان‌های تروریستی با ترور دانشمندان هسته‌ای و دستور رئیس جمهور منفور آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی کامل شد و با ترور این فرمانده بزرگ مقاومت، آمریکا یکی از تاریخی‌ترین جنایات خود در حق ملت ایران را رقم زد.

البته با وجود همه این جنایاتی که در طول عمر چهل و دو ساله نظام جمهوری اسلامی از سوی آمریکا و متحدانش بر ما وارد شده است، ملت ایران هرگز در برابر خوی استعماری آنان قد خم نکرد و همچنان به راه خود ادامه داد.

از این منظر به پیشنهاد رهبری ششم تا 12 تیرماه که مصادف با 6 تیر 1360 سوء قصد و ترور نافرجام رهبری توسط گروه تروریستی فرقان، 7 تیر 1360 بمبگذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین و بمباران شیمیایی سردشت توسط صدام و مورد حمایت واشنگتن، 8 تیر 1360 ترور محمود کچویی رئیس زندان اوین توسط منافقین، 11 تیر 1360 ترور آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد توسط منافقین و 12 تیر 1367 شلیک موشک به هواپیمای ایرباس توسط ناو آمریکایی و شهادت 290 مسافر آن به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد.

ویژه برنامه‌های ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی 6 تا 12 تیرماه به شرح ذیل است:

ضمن گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و چهلمین سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاوران انقلاب دوشنبه 7 تیرماه از ساعت 18:30 تا 20 با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار و در این مراسم حجت‌الاسلام قاضی عسکر، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

این مراسم به‌صورت استودئویی از سایت تی‌وی رضوی و صداوسیمای خراسان رضوی، به‌صورت زنده پخش خواهد شد، همچنین در شهرستان‌ها با هماهنگی مسئولان و ستاد مبارزه با کرونا مراسم ویژه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

با هماهنگی به‌عمل آمده، مراسم دعای کمیل و ندبه 10 و 11 تیرماه در حرم مطهر رضوی و مساجد به این مناسبت نامگذاری و ائمه جماعات و مبلغین در مورد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی سخنرانی خواهد کرد.

صداوسیمای خراسان رضوی، ضمن پخش ویژه‎برنامه‌هایی در رابطه با شهدای ترور، میزگرد منافقین و تروریسم بین‎الملل را با حضور کارشناسان برگزار خواهد کرد.

برپایی نمایشگاه شهدای ترور، اجرای سرود و برگزاری نشست‌های بصیرتی در عرصه میدان شهدا و مراکز فرهنگی و دعوت از هادیان سپاه از دیگر برنامه‌ها در این ایام است که به همت شهرداری مشهد، بنیاد هابیلیان، کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

دیدار مسئولان دستگاه قضایی با خانواده شهدای ترور در مشهد و شهرستان‌ها، بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در خطبه‌های نماز جمعه استان در 11 تیرماه و اختصاص یک صفحه روزنامه مورخ 7 تیر به موضوع هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی توسط مطبوعات استانی از دیگر ویژه‌ برنامه‌های ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

انتهای پیام
captcha