تاکید شهیدبهشتی بر حاکمیت اخلاق بر رفتار و گفتار مسئولان
کد خبر: 3981479
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

تاکید شهیدبهشتی بر حاکمیت اخلاق بر رفتار و گفتار مسئولان

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به تاکیدات شهید بهشتی بر اجرای عدالت در زندگی مردم، گفت: شهید بهشتی می‌گفت هر جا دیدید دین هست اما عدالت نیست، شک نکنید آن دین قلابی است، همچنین شهید بهشتی بر حاکمیت اخلاق بر رفتار و گفتار مسئولان نیز بسیار تاکید داشت.

تاکید شهیدبهشتی بر حاکمیت اخلاق بر رفتار و گفتار مسئولانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، ظهر امروز 11 تیرماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه انتخابات امسال ایران در کشور و جهان از شرایط خاصی برخوردار بود، اظهار کرد: چهار عامل باعث خاص شدن این انتخابات شده بود. اولین این عوامل تلاش دشمن برای کاهش دادن مشارکت بود. دشمن با ابزارهای خود از سال‌ها پیش در تلاش است که شرکت مردم ایران در انتخابات کم باشد تا مشروعیت نظام جمهوری اسلامی زیر سوال برود.

وی افزود: عامل دوم شیوع کرونا بود که رهبری هم اشاره کرد که چنین مشکلی حدود ۱۰ درصد از مشارکت کم کرد. عامل سوم. اگر کسی فکر کند مشکلات اقتصادی در فکر و دیانت مردم تاثیرگذار نیست، اشتباه می‌کند. عامل چهارم وجود فساد در برخی نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مردم تا به حال بسیار در مورد این مفاسد شنیده‌اند. این چهار عامل دست به دست هم دادند تا شرکت در انتخابات را به حداقل برسانند.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: اما عجیب بود که مردم با وجود تمام این مسائل، حرکتی در انتخابات انجام دادند که رهبری از آن به عنوان یک حماسه مردمی تعبیر کردند. این حرکت مردم چند پیام داشت. اولین پیام آن به دشمن بود. مردم به دشمن گفتند ما تو و اهدافت را می‌شناسیم و نسبت به تو بی‌اعتنا هستیم، این یک پیام عحیب و ضربه‌ای مهلک برای دشمن بود و باعث شد که دشمنان ما هنگام تفسیر این پیام به خود بپیچند.

فرزانه با بیان اینکه لبیک گفتن همیشگی مردم به رهبری از دیگر پیام‌های این انتخابات بود، عنوان کرد: مردم بارها در عمل نشان داده‌اند که رهبری را تنها نمی‌گذارند. همچنین این انتخابات یک سخنی با روحانیت داشت، مردم گفتند ما تاکنون هشت رئیس جمهور انتخاب کردیم که پنج‌ نفر آنان از روحانیت بوده‌اند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: مردم در این انتخابات به روحانیت پیام دادند و گفتند ما در تمام مراحل انقلاب و پس از انقلاب به شما اعتماد کردیم و خواهش می‌کنیم از ما فاصله نگیرید و از ما دور نشوید و جایگاه ما را درک کنید. این سخن تکان‌دهنده‌ای بود که مردم در انتخابات با روحانیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این انتخابات یک سخن با مسئولین و به خصوص قوه مجریه داشت. با توجه به توصیه امام و رهبری نسبت به جایگاه شهید بهشتی و با توجه به مدت زمان کوتاهی که این شهید توانست در انقلاب خود را نشان دهد و به معمار نظام جمهوری اسلامی مشهور شود، مردم به مسئولین گفتند برای پیروزی روزافزون بر دشمنان، به اخلاق و رفتار شهید بهشتی نگاه کنید.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به تاکیدات شهید بهشتی بر اجرای عدالت در زندگی مردم، بیان کرد: شهید بهشتی می‌گفت هر جا دیدید دین هست اما عدالت نیست، شک نکنید آن دین قلابی است، همچنین شهید بهشتی بر حاکمیت اخلاق بر رفتار و گفتار مسئولان نیز بسیار تاکید داشت.

فرزانه با بیان اینکه همه ما باید شهید بهشتی را الگوی خود قرار دهیم، اضافه کرد: همچنین شهید بهشتی بر شناخت و برخورد با دشمن بسیار تاکید داشت، از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار جذب حداکثری و دفع حداقلی بود، علاوه بر این شهید بهشتی بر حفظ جایگاه مردم بسیار تاکید داشت.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر شهید بهشتی ایمان بالای وی به وعده‌های الهی بود و همین ویژگی باعث شده بود ایشان در عین حال که از دشمن غفلت نمی‌کرد اما ترسی هم از او نداشت. مردم بدانید در تمام این سال‌ها جمهوری اسلامی بسیار قوی شده و آمریکا در حال افول است.

انتهای پیام
captcha