بالندگی جریان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان/ افزایش مشارکت دانشجویان در دوران کرونا
کد خبر: 3982457
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
علی محمدی بیان کرد؛

بالندگی جریان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان/ افزایش مشارکت دانشجویان در دوران کرونا

معاون فرهنگی – اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بخشی از فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه در ایام کرونا گفت: بسیاری ار رویدادها مجازی برگزار شد و نه تنها شاهد کاهش رویدادها و مشارکت دانشجویان نبوده‌ایم، بلکه مشارکت در برنامه‌های قرآنی افزایش چشمگیری داشته است.

علی محمدی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان

علی محمدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در تشریح بخشی از فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه گفت: یکی از فعالیت‌های اثرگذار که هر ساله در دستگاه‌های دانشگاهی اجرا می‌شود، جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است. این جشنواره یک ظرفیت مهم و بنیادین در حوزه قرآن و عترت در بین دانشجویان محسوب می‌شود. خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان از گذشته تاکنون در جشنواره قرآن و عترت از حیث اخذ رتبه، تعداد شرکت‌کنندگان و تنوع رشته‌ها جزء برترین‌ها بوده است.

محمدی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت، که در سال 1398 با حضور برترین دانشجویان قرآنی دانشگاه‌ها برگزار شد، توانست رتبه چهارم را در بین دستگاه‌های دانشگاهی به دست بیاورد و این رتبه در سی و پنجمین دوره و در سال 1399 به رتبه سوم، بعد از وزارت علوم و وزارت بهداشت، ارتقا پیدا کرد که نشان از برنامه‌ریزی و تلاش این دانشگاه برای ارتقای جایگاه فعالیت‌های قرآنی دارد. همکارانم در دانشگاه تلاش‌های وافری برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند، چراکه فعالیت‌های قرآن و عترت زمینه‌ساز فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی است و در این زمینه دانشجویان همواره مورد حمایت واقع شده‌اند.

وی به افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های قرآنی دانشگاه در دوران کرونا و مجازی شدن فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نه تنها فعالیت‌های قرآنی کمتر نشده، بلکه با افزایش ده‌ها برابری مواجه بوده‌ایم و همین امر باعث مشارکت بیشتر دانشجویان در رویدادهای قرآنی شده است. امروز ده‌ها کانال و گروه در فضای مجازی فعالیت قرآنی دارند و در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی در بین دانشجویان تلاش می‌کنند.

محمدی به اجرای جشنواره «دوشنبه‌های قرآنی» در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیت‌هایی که دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای انس با قرآن در بین دانشجویان طراحی کرده، جشنواره دوشنبه‌های قرآنی است. در این طرح در یک روز از هفته اهتمام دانشگاههای فرهنگیان در سراسر کشور برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت به نمایش گذاشته می‌شود و نخبگان قرآنی شناسایی و در جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی مشارکت داده می‌شوند تا با کسب رتبه به موفقیت دانشگاه در این عرصه کمک کنند. دانشگاه فرهنگیان به دلیل نوپا بودن، در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و رفاهی مشکلاتی دارد، اما در حوزه قرآن و عترت و مسائل دینی جزء دانشگاه‌های برتر است. در اینجا لازم می‌دانم از خبرگزاری ایکنا که همواره پیگیر فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها بوده و در ارتقای این فعالیت‌ها اثرگذار است قدردانی کنم.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه جشنواره قرآن و عترت، بیان کرد: برخی گمان می‌کنند جشنواره قرآن و عترت با حضور تعداد معدودی از دانشجویانی برگزار می‌شود که در مرحله کشوری حضور پیدا می‌کنند، در صورتی که این جشنواره را باید فرایندی یک‌ساله ببینیم که از مراحل دانشگاهی و استانی شروع می‌شود تا مرحله ملی، که بین همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار می‌شود، ادامه می‌یابد. گاه در دانشگاه فرهنگیان شاهد حضور بیش از 10 هزار نفر در این فرایند هستیم. برگزیدگان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و برگزیدگان مرحله کشوری در جشنواره ملی حضور می‌یابند.

محمدی در پایان با تأکید بر اینکه رویدادهای قرآنی در این دانشگاه جریانی بالنده است، گفت: اینگونه نیست که دانشجویان صرفاً در ایام جشنواره در صحنه حضور داشته باشند، بلکه برنامه‌های مفصل و راهکارهای متعددی طراحی شده است تا دانشجویان برای حضور در این عرصه تشویق شوند و جشنواره دوشنبه‌های قرآنی و مسابقه غدیریه گوشه‌ای از این برنامه‌ریزی‌هاست. ما برای رسیدن به جایگاه مطلوب‌تری در بین دستگاه‌های دانشگاهی، اقدام به مشارکت سایر دستگاه‌های قرآنی همچون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده‌ایم و در این راه موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha