امنیت کامل در مرزهای مشترک با افغانستان برقرار است
کد خبر: 3983396
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

امنیت کامل در مرزهای مشترک با افغانستان برقرار است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ‌های داخلی و تحرکات اخیر در افغانستان گفت: خوشبختانه امنیت و آرامش کامل در تمامی مرز‌های شرقی و مشترک با کشور افغانستان برقرار است.

امنیت کامل در مرزهای مشترک با افغانستان برقرار استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار محمد پاک‌پور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه سفر به مرز دوغارون و بازدید از یگان‌های عملیاتی مستقر در این معبر زمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  باتوجه به اتفاقاتی که طی چند روز اخیر در آن سوی مرز‌های ایران و در کشور افغانستان افتاده، بازدید از یگان‌های مستقر در گذرگاه زمینی دوغارون به منظور بررسی توان و آمادگی نیرو‌های مسلح در این نقطه از کشور انجام شده است.

وی افزود: باتوجه به جنگ‌های داخلی در کشور افغانستان، در حال حاضر هیچ‌گونه اتفاق خاصی در مرز‌های مشترک ایران با این کشور رخ نداده و امنیت  به صورت کامل در تمامی مرز‌های شرقی و مشترک با کشور همسایه یعنی افغانستان برقرار است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با  اتفاقات و تحرکاتی که چند روز گذشته در افغانستان رخ داده این امکان وجود دارد که برخی اشرار و قاچاقچیان از این فرصت سوء استفاده کنند و به عناوین مختلف وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شوند که بدون شک نیرو‌های مسلح مستقر در مرز‌های شرقی با این افراد برخورد سختی خواهند کرد.

وی ابراز کرد: کلیه مرز‌های کشور از جمله مرزهای شرقی از رصد اطلاعاتی بالایی برخوردارند و هر حرکتی که به قصد ناامن کردن ایران اسلامی و مناطق پیرامونی کشور باشد از سوی نیرو‌های مسلح پاسخ قاطع در پی خواهد داشت.

پاک‌پور اضافه کرد: نیرو‌های مسلح مستقر در مرز‌های کشور هوشیار عمل می‌کنند و از آمادگی و توان بسیار بالایی برخوردارند و هرگز اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه‌ای به آب و خاک ایران اسلامی وارد شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر امروز به شهرستان تایباد و مرز دوغارون با برخی علمای اهل سنت این شهرستان دیدار کرد. بازدید از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از دیگر برنامه‌های سفر  به گذرگاه زمینی دوغارون بود.

مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و گذرگاه اسلام‌قلعه در نقطه صفر مرزی استان هرات افغانستان با مرز دوغارون قرار دارد.

ایران بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که استان‌های هرات، فراه و نیمروز در این کشور با استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هم‌مرز هستند.

انتهای پیام
captcha