برای تحولّ‌های علمی و دانشی نیازمند همکاری با مراکز علمی معتبر هستیم
کد خبر: 3984595
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه قرقیزستان؛

برای تحولّ‌های علمی و دانشی نیازمند همکاری با مراکز علمی معتبر هستیم

رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه بین المللی قرقیزستان گفت: برای ایجاد تحوّل‌های علمی و دانشی نیازمند همکاری با مراکز علمی معتبر بین المللی هستیم و جامعةالمصطفی العالمیه یکی از این مراکز بین المللی معتبر دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، گل میرزا عسگراوا، رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه بین المللی قرقیزستان امروز در بازدید از مجتمع آموزش عالی شهیده بنت الهدی (ره) وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه، به معرفی جایگاه و ظرفیت‌های علمی دانشگاه متبوع خود پرداخت و حوزه همکاری جامعةالمصطفی را با دانشگاه‌های قرقیزستان بسیار گسترده ارزیابی کرد.

وی افزود: همکاری‌های ما منحصر به حوزه فلسفه نیست و می‌توان در رشته‌های متعدد علوم انسانی، اسلامی، پزشکی و دیگر بخش‌های بین‌المللی و حتی با مراکز علمی دیگر در ایران همکاری داشت و دانشگاه قرقیزستان در همه این زمینه‌ها به صورت همه جانبه آمادگی خود را اعلام کرده است.

رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه بین المللی قرقیزستان اظهار کرد: نکته بسیار مهمی که در داد و ستد‌های فرهنگی حائز اهمیت است، این است که مستقل شوند و در واقع، جامعةالمصطفی به استقلال دانشگاه قرقیزستان در زمینه‌های فرهنگی کمک کند و دانشگاه قرقیزستان را در مسیر پیشرفت و تغییر از مصرف‌کنندگی دانش، به تولیدکنندگان و مولدان دانش و ثروت پشتیبانی کند.

در این نشست اظهار امیدواری شد که این همکاری در سطح اندیشه‌ورزی، نظریه پردازی و تهیه الگو‌ها نیز به صورت قدرتمند ادامه یابد و اقدامات مؤثری در زمینه همکاری استادان جامعةالمصطفی برای تدریس مجازی به دانشجویان دانشگاه‌های قرقیزستان انجام پذیرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی، رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی به معرفی مجتمع پرداخت و اظهار کرد: مجتمع آموزش عالی بنت الهدی به عنوان نهاد علمی و بین‌المللی در عرصه تعلیم و تربیت بانوان مسلمان، با هدف گسترش علوم و معارف اسلامی فعالیت می‌کند.

وی به مدارس مجتمع اشاره کرد و گفت: مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با سه مدرسه عالی قرآن و فقه، حکمت و تاریخ و ادبیات و علوم انسانی، مسئول تعلیم و تربیت طلاب در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علمی در مقطع کارشناسی تا دکتری و سطح ۴ است.

انتهای پیام
captcha