ترویج نهج‌البلاغه با کار جزیره‌ای میسر نیست / لزوم حرکت جمعی برای رسیدن به سلامت معنوی
کد خبر: 3984856
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
ظریف‌منش تصریح کرد:

ترویج نهج‌البلاغه با کار جزیره‌ای میسر نیست / لزوم حرکت جمعی برای رسیدن به سلامت معنوی

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر معتقد است: بنیاد‌ها و مراکز مختلف، فعالیت در زمینه نهج‌البلاغه را به صورت جداگانه دنبال می‌کنند اما برای رسیدن به نتیجه واحد باید حرکت جمعی در این زمینه رخ دهد.

غدیربه گزارش ایکنا، بدون شک نهج‌البلاغه از جامع‌ترین کتب دینی پس از قرآن است که می‌تواند راهنمای خوبی برای تمامی مسلمانان جهان باشد. متاسفانه این گنجینه ارزشمند و این میراث ماندگار، هنوز در میان شیعیان مهجور مانده و بسیاری از دوستداران اهل‌بیت(ع) جز آشنایی با نام این کتاب، بهره دیگری از آن نبرده‌اند لذا ضرورت شناساندن ظرفیت‌های این کتاب عظیم می‌تواند نقش تعیین کننده در تغییر سرنوشت جامعه داشته باشد.
در همین راستا، حسین ظریف‌منش، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ابراز تاسف از عدم شناخت صحیح نهج‌البلاغه از سوی مردم اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه باید سازمان‌های اجرایی، مراکز فرهنگی، دستگاه‌های مختلف و نهاد‌های انقلابی وارد میدان شوند. اگر بخواهیم نهج‌البلاغه را به عنوان مصداق بارز کتاب زندگی مطرح کنیم نیاز به جریان‌سازی و موج حرکت مردمی داریم.

ظریف‌منش افزود: در سال‌های گذشته سازمان‌ها همکاری بسیار خوبی در رابطه با غدیر داشتند و دستگاهی نبوده که درخواست کنیم و جواب رد به ما دهد. البته همکاری‌ها کم یا زیاد بود اما همه دستگاه‌ها همکاری کردند. غدیر حقیقتی انکارناپذیر است که می‌تواند هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین از ضرورت شناساندن نهج‌البلاغه به تمامی اقشار جامعه سخن به میان آورد و گفت: در زمینه شناساندن ظرفیت‌های نهج‌البلاغه نیاز به حرکت جهادی، فراگیر، هدفمند و برنامه‌ریزی شده برای ترویج مردم در عمل به دستورات این کتاب داریم.

ظریف‌منش اضافه کرد: بنیاد‌ها و مراکز مختلف، فعالیت در زمینه نهج‌البلاغه را به صورت جداگانه دنبال می‌کنند اما برای رسیدن به نتیجه واحد باید حرکت جمعی در این زمینه رخ دهد. بنیاد غدیر نیز بنابر نظر هیئت امنا حرکتی را آغاز کرده که کمکی به این حرکت جمعی کند. امیدوارم بتوانیم تا پایان سال به خصوص تا میلاد امیرالمومنین علی(ع) حرکت گسترده در راستای شناساندن ظرفیت‌های سخنان گرانقدر امیرالمومنین(ع) داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که نهج‌البلاغه کتابی انسان‌ساز است، افزود: نهج‌البلاغه کتابی است که اگر به آن عمل می‌شد سرنوشت جهان و بشریت طور دیگری رقم می‌خورد، اما امروز هم دیر نشده و با شناساندن ظرفیت‌های این کتاب عظیم می‌توانیم سرنوشت جامعه خود را تغییر دهیم.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر در پایان به ایکنا گفت: نهج‌البلاغه به مهم‌ترین‌ و تعیین کننده‌ترین مسائل پرداخته و الگوی زندگی اسلامی را ارائه داده است و چگونگی تشکیل حکومت و اداره‌ جامعه را به ملت‌ها نشان داده است لذا اگر به نهج‌البلاغه مراجعه و تکیه کنیم و آن را به خانه‌های خود بیاوریم قطعا به سلامت معنوی و روحانی خود و فرزندانمان کمک بزرگی کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha