گفتمان نهج‌البلاغه به فعالیت‌ فرهنگی تبدیل نشده است
کد خبر: 3985024
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

گفتمان نهج‌البلاغه به فعالیت‌ فرهنگی تبدیل نشده است

مسئول حمایت از حرکت‌های جهادی و مردمی بنیاد علوی اظهار کرد: نهادهای فرهنگی به خوبی توانستند فرهنگ و گفتمان نهج‌البلاغه را به گوش آحاد جامعه برسانند اما در تبدیل کردن این گفتمان به اقدامات عملی هنوز کاستی‌هایی داریم.

ضرورت تبدیل فرهنگ غنی نهج البلاغه به فعالیت‌های عملی/ نهادهای فرهنگی باید برای تحقق گفتمان غدیر در جامعه پیش قدم باشندبه گزارش ایکنا، بشر امروز نیازمند افق‌های جذاب، زیبا و ارزشمندی است که آن را می‌تواند در نهج‌البلاغه بیابد. اهمیت بهره‌مندی از آموزه‌های نهج‌البلاغه بر هیچ کس پوشیده نیست. دستورات ارزشمند نهج‌البلاغه ترسیم کننده زندگی سالم برای انسان در گذر زندگی است. در جامعه دینی و اسلامی ماهیت بهره‌گیری از آموزه‌های الهی و متون دینی و اسلامی همچون نهج‌البلاغه بیش از گذشته به چشم می‌خورد. با جریان یافتن آموزه‌های دینی در جامعه، امت اسلامی عزت و شکوه واقعی خویش را احراز خواهد کرد. نهادهای فرهنگی باید برای بهره‌مندی جامعه از آموزه‌های دینی از جمله نهج‌البلاغه اقدامات مؤثرتری انجام دهند.

در همین راستا رضا غلام‌زاده، مسئول حمایت از حرکت‌های جهادی و مردمی بنیاد علوی در گفت‌وگو با ایکنا بر ضرورت توجه به گفتمان غدیر در جامعه تأکید کرد و گفت: تبدیل فرهنگ غنی و گفتمان ویژه نهج‌البلاغه به فعالیت‌های عملی یکی از محورهایی است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

غلام‌زاده افزود: نهادهای فرهنگی از جمله بنیاد علوی به خوبی توانستند فرهنگ و گفتمان نهج‌البلاغه را به گوش آحاد جامعه برسانند اما در تبدیل کردن این گفتمان به اقدامات عملی هنوز کاستی‌هایی داریم. فردی که پیرو حضرت علی(ع) است و به رویداد غدیر ایمان دارد باید به این موضوع فکر کند که چه اقداماتی در زندگی روزمره خود انجام دهد تا به سیره علوی نزدیک شود.

مسئول مرکز حرکت‌های جهادی و مردمی بنیاد علوی اظهار کرد: نهادهای فرهنگی نیز باید برای تحقق عملی گفتمان نهج‌البلاغه و غدیر در جامعه پیش قدم باشند؛ بر همین اساس پویش یک وعده با علی برای رسیدن به این مهم طراحی شد و با همکاری مردم اجرا شد.

وی با بیان‌ اینکه در کشورمان موضوعات و مشکلاتی وجود دارد که سازمان‌های حکومتی توان رفع کامل آن را ندارند، افزود: بنیاد علوی برای رفع مشکلات و محرومیت‌ها به سمت حمایت از تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی و جهادی برای انجام خدمت پایدار رفته است. بنیاد علوی تاکنون حدود 20 هزار گروه جهادی را در راستای رفع محرومیت و برطرف کردن مشکلات مردم مورد حمایت قرار داده است و از این مسیر از مناسبت‌های دینی و اعیاد برای یک حرکت و مانور جمعی استفاده می‌کنیم که عید غدیر نمونه این کار است.

مسئول حمایت از حرکت‌های جهادی و مردمی بنیاد علوی در پایان به ایکنا گفت: بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان از پویش‌های غدیری از جمله پویش یک وعده با علی حمایت کرد. در همین زمینه اتاق اصناف و هولدینگ‌های مجموعه بنیاد مستضعفان به عنوان بازوی اقتصادی این نهاد، قرارگاه خاتم الاوصیا، شهرداری تهران و سازمان زیباسازی هم آمادگی خود را برای حمایت از پویش یک وعده با علی اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha