مرگ کاریکاتوریست دانمارکی هتاک به ساحت پیامبر اکرم (ص)
کد خبر: 3985172
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

مرگ کاریکاتوریست دانمارکی هتاک به ساحت پیامبر اکرم (ص)

کورت وسترگارد دانمارکی که به خاطر کشیدن کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم(ص) در بین مسلمانان جهان منفور بود، درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، کورت وسترگارد (Kurt Westergaard)، کاریکاتوریست دانمارکی که به خاطر کشیدن کاریکاتورهای ضد اسلامی مورد نفرت مسلمانان جهان بود، در سن 86 سالگی درگذشت. 

 در سال 2005 میلادی انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) توسط کورت وسترگارد در روزنامه دانمارکی یولاندز پستن ( Jyllands-Posten) که بعدها توسط هفته نامه طنز فرانسوی شارلی ابدو تجدید چاپ شد،  خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت.

 پس از تجدید چاپ کاریکاتور توهین‌آمیز وسترگارد در مجله فرانسوی شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵ موجی از خشم سراسر جهان را فراگرفت و فرانسه شاهد ناآرامی‌های زیادی شد.

بنابر گزارش‌ها کورت وسترگارد،  طی ۱۵ سال گذشته زندگی مخفیانه داشته و شبانه‌روزی تحت حفاظت نیروهای پلیس دانمارک قرار داشت.

روزنامه دانمارکی یولاندز پستن در سپتامبر ۲۰۰۵(شهریور1384) ۱۲ کاریکاتور اهانت‌آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد که با خشم گسترده مسلمانان سراسر جهان همراه شد.

درپی انتشار این کاریکاتورها، ‌تظاهرات ضد دانمارکی در کشورهای مسلمان برگزار شد و در برخی موارد به حمله به سفارتخانه‌های دانمارک و دیگر کشورهای غربی منجر شد.

همچنین محصولات دانمارکی در خاورمیانه تحریم شد. به علاوه، یکی از کاریکاتوریست‌های این روزنامه در منزل خود هدف حمله قرار گرفت و حمله‌ای به دفتر روزنامه در کپنهاگ، ‌از سوی سرویس اطلاعات دانمارک عقیم ماند.

 اعضای خانواده وی خبر مرگ وی را روز یکشنبه به «برلینگسکه»(Berlingske) روزنامه رسمی دانمارک چاپ کپنهاک اعلام کردند. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۲۱:۲۱
0
1
چرا مینویسین درگذشت؟؟واقعا چرا؟؟
لطفا بنویسین به درک واصل شد...
captcha