پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش فارس به درخواست استخدام معلمان قرآن
کد خبر: 3985343
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش فارس به درخواست استخدام معلمان قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به درخواست و اعتراض برخی از معلمان قرآن استان که امکان ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش را به دلیل نقص مدرک ندارند، گفت: بحث تأیید پرونده‌های معلمان برای ورود به آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش یک بخشنامه و دستورالعمل دارد که از آن هیچ مدیرکلی نمی‌تواند تخطی کند.

فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به درخواست و اعتراض برخی از معلمان قرآن استان که امکان ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به دلیل نداشتن مدارک مورد نیاز ندارند، گفت: بحث تأیید پرونده‌های معلمان برای ورود به آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش یک بخشنامه و دستورالعمل دارد که از آن بخشنامه و دستورالعمل هیچ مدیرکلی نمی‌تواند تخطی کند اگر هم تخطی کند، رسماً متخلف است و نهادهای نظارتی قطعاً به این تخلف رسیدگی خواهند کرد.

وی افزود: در خصوص معلمان قرآنی باید بگوییم که بالاترین آمار کشور در تأیید پرونده‌های معلمان قرآنی در کشور مربوط به استان فارس است و بیش از 350 نفر و نزدیک به 400 نفر هستند در صورتی که در برخی از استان‌ها این آمار به ارقامی نزدیک 15 نفر می‌رسد.

اسماعیلی بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که ما سعی کردیم تا به معلمان قرآن کمک دهیم که بتوانند تعداد بیشتری در این آزمون شرکت کنند و به آنان راه‌ حل‌های مختلفی ارائه دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مشکل معلمان معترض قرآن همان آیین‌نامه و بخشنامه‌ای است که گفته معلمان باید مستندات مالی داشته باشند، گفت: اینکه مستندات مالی چگونه است و ما چقدر تلاش کردیم و ادارات منطقه آن‌ها هم تلاش کرده‌اند بماند که کار بسیار سخت و پیچیده‌ای هم بود ولی از این نظر مشخص می‌شود فارس خیلی از معلمان قرآن حمایت کرده است. بله ما اگر کار یک هزار نفر هم درست کنیم و 3 نفر باقی بمانند، همان 3 نفر هم اعتراض می‌کنند و این واقعیت است.

وی با تصریح اینکه برای تأیید پرونده معلمان قرآن یک کارگروه شهرستانی متشکل از 7 نفر تشکیل شده است که باید مدارک و اسناد معلمان را تأیید کنند و اگر به ناحق و نادرست اسنادی را تأیید کنند، متخلف هستند، گفت: وظیفه‌ای هم کارگروه استانی دارند که این مستندات را بررسی و تأیید کنند و کار بسیار سختی بود که این کار انجام شد.

اسماعیلی با ذکر این نکته پرونده‌های معلمانی که معترض بودند را بسیار بررسی کردیم اما این کار شدنی نیست، گفت: باز هم می‌گوییم هیچ استانی به اندازه فارس تأیید پرونده معلمان قرآن نداشته است و پرونده افرادی که تأیید نشده است، واقعاً نتوانسته‌ایم برای آن‌ها کاری انجام دهیم زیرا اختیار آن‌ها را نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی، گفت: برخی‌ها به تهران رفته‌اند و گفته‌اند که این کارها در اختیار مدیرکل آموزش و پرورش است در صورتی که مدیرکل اختیار خاصی در این مورد ندارد، فقط هیئت 7 نفره برای بررسی مستندات این کار را انجام داده‌اند.

وی در پایان گفت: معلمان قرآن نیروهای بسیار خوب و متدین و قرآنی هستند که برای ما ارزش زیادی دارند اما این بخشنامه و قانونی که مجلس تصویب کرده است، مانع از اقدام ما در این زمینه خواهد شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
صفیه فرهادی از مربیان قرآنی هستم که تائید نشده‌ام و اینکه دلیل تائید نشدم را نمی دانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۵:۰۹
0
0
امیدوارم روزی از راه برسد که آقامون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کرده باشن و عدالت را در سراسر گیتی ایجاد نمایند
captcha