به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و بهنقل از آستاننیوز، مهدی خیرجو، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) که امروز 31 تیرماه، در سالن همایشهای تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، عملکرد این جشنواره را مطلوب و موفقیتآمیز ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به اینکه در دوره شیوع کرونا، بهدلیل ایجاد برخی محدودیتها در کشور، فعالیتهای حوزه رسانه نیز مانند بسیاری از عرصههای دیگر کاهش یافت و برنامههای مناسبتی بهشکل سابق برگزار نشد، با این وجود، استقبال از نخستین دوره جشنواره رسانهای امام رضا(ع)، در خور توجه بود و اعضای هیات انتخاب و داوران، در بازه زمانی کوتاه حدود این 9000 اثر را ارزیابی و بررسی کردند که کاری جهادی بود.
وی در ادامه به تلاشهای رسانهای صورت گرفته در ماههای اخیر، برای حفظ ارتباط مردم با حرم مطهر رضوی، با وجود محدودیتهای کرونایی، اشاره و عنوان کرد: در این دوره، یکی از ویژگیهای بارز حوزه رسانه، فراهم آوردن شرایط برقراری ارتباط عاشقان و دلدادگان اهلبیت(ع)، با مضجع نورانی ثامن الحجج(ع) بود که در همین راستا، روزانه ۵ ساعت برنامه از شبکههای مختلف با همکاری معاونت برون مرزی روی آنتن رفت.
خیرجو همچنین به فعالیتهای رسانهای آستان قدس رضوی، در دو سال اخیر اشاره و کرد و گفت: پخش زنده ۲۲۷ هزار دقیقه برنامه از شبکههای مختلف رسانه ملی، تولید بیش از ۱۳۰۰ برنامه افزون بر ۴000 دقیقه، برقراری ارتباط با حدود ۳۰ شبکه تلویزیونی و ماهوارهای عربی، انگلیسی، اردو، آذری زبان،۳۵۰ میلیون بازدیدکننده از محتواهای صفحات مجازی آستان قدس رضوی و... از جمله این فعالیتها و دستاوردها بوده است.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: طی یک سال اخیر، علاوه بر افتتاح استودیوهای صحن انقلاب، اقداماتی دیگر نیز در حوزه زیرساختهای مورد نیاز صورت گرفت، تا بستر ارائه خدمت رسانهای به همه دلدادگان حضرت رضا(ع) در نقاط مختلف ایران و جهان گسترش یابد.
انتهای پیام