دانشجویان در شرایط دشوار انس با قرآن را تجربه کنند
کد خبر: 3986148
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

دانشجویان در شرایط دشوار انس با قرآن را تجربه کنند

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه کار اصلی ما و دانشگاهیان تجربه کردن است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از دانشجویان در دانشگاه آنچه آستانه تحمل را در شرایط دشوار افزایش می‌دهد، پناه بردن به معنویت و انس با قرآن است.

دانشجویان در شرایط دشوار انس با قرآن را تجربه کنندحجت‌الاسلام والمسلمین احمد ترابی، رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: ما در دانشگاه، گاهی بررسی می‎کنیم و از دانشجویان می‎پرسیم که وقتی دچار افسردگی می‎شوید، آرامش خود را از دست داده و گرفتار مشکلات روزمره می‌شوید، چه چیزی به شما آرامش می‌دهد.

وی ادامه داد: معمولا در نظر سنجی‌ها آمده است که در شرایط سخت زندگی و در گرفتاری‌ها، اگر به سمت مسائل معنوی برویم، آرامش کسب کرده و تحمل‎پذیری ما بالا می‌رود.

ترابی بیان کرد: پاسخی که ما از دانشجویان در پناه بردن به مسائل معنوی دریاف کردیم، خواندن دو رکعت نماز، رفتن به زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) و قرائت قرآن کریم بود.

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: امید است دانشجویان ما با قرآن انس بگیرند، با قرآن فکر و با قرآن بودن را تجربه کنند.

وی اظهار کرد: کار اصلی ما و دوستان دانشگاهی در حقیقت تجربه کردن است، لذا بهتر است دانشجویان و جوانان در گرفتاری‌ها و مشکلات، هنگامی که دچار افسردگی می‌شوند، با تفکر به مطالعه قرآن بپردازند.

ترابی افزود: دانشجویان با قرآن مأنوس بودن را در شرایط سخت زندگی امتحان کنند و ببینند که حالشان چگونه می‌شود، اگر ببینند حالشان بهتر شد، این راه را استمرار دهند و در مشکلات زندگی و دشواری‌ها به این کتاب مقدس پناه ببرند.

انتهای پیام
captcha