روستای بیلند؛ معروف به دارالمؤمنین
کد خبر: 3986615
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

روستای بیلند؛ معروف به دارالمؤمنین

امام جمعه گناباد گفت: روستای بیلند، با توجه به رویکرد مذهبی و قرآنی که دارد در سطح شهرستان با عنوان دارالمؤنین شناخته می‌شود.

روستای بیلند؛ معروف به دارالمومنینحجت‌الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب، امام جمعه گناباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص روستای بیلند که جزو 10 روستای قرآنی کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: روستای بیلند، یک روستای بسیار مذهبی است، به گونه‌ای که این روستا در شهرستان گناباد به‌عنوان دارالمؤمنین شناخته می‌شود و زادگاه علمای بسیاری از جمله علامه بهلول است. همچنین قاریان و اساتید قرآنی خوبی در این روستا حضور دارند که در سطح شهرستان نمونه هستند و برخی از آن‌ها نیز در مدارس قرآنی تدریس می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


وی بیان کرد: تا پیش از ایام کرونا، این روستا با شکوه‌ترین جلسات مذهبی را داشته است، به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان جلسات قرآنی نمونه‌ای هم به لحاظ جمعیت و هم کیفیت با حضور اساتید بسیار خوب و برجسته و همچنین حضور پرشور و گسترده نوجوانان و جوانان برگزار می‌شد که البته در ایام کرونا هم این جلسات وجود داشت، اما به دلیل رعایت توصیه‌های بهداشتی تا حدودی این جلسات کمتر برگزار می‌شود.

امام جمعه گناباد با اشاره به تأثیر رویکردهای قرآنی این روستا بر زندگی مردم این منطقه تصریح کرد: در حقیقت مردم این روستا به ارزش‌های دینی، اخلاقی، بندگی و اطاعت خداوند و درستکاری اهتمام ویژه‌ای دارند و همواره سعی می‌کنند که به این ارزش‌های دینی پای‌بند باشند و آن‌ها را رعایت کنند و بر اساس همین نگاهی که بر این روستا حاکم است، این روستا را در سطح شهرستان، استان و البته کشور مشهور کرده است.

صادقی اظهار کرد: با توجه به اینکه این روستا معروف به روستای قرآنی در کشور است، همین امر باعث شده که جوانان و نوجوانان این روستا گرایش بیشتری نسبت به این مسئله پیدا کنند، از طرفی نیز مردم هم تشویق می‌شوند که این امر را بیشتر ترویج کنند و در این مسیر پای‌بند باشند و بر روی مباحث تلاوت، فهم و عمل به قرآن تأکید بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: بیشترین دغدغه بنده در مسائل فرهنگی، عدم مدیریت فضای مجازی و استفاده ناصحیح جوانان از اینترنت و فضای مجازی است که موجب دور شدن آن‌ها از ارزش‌ها شده است، به گونه‌ای که برای حل این مسئله بارها در شورای فرهنگ عمومی جلسات فراوانی را برگزار کردیم و کارشناسان نیز راهکارهایی را در جهت افزایش سواد رسانه‌ای و آسیب‌هایی که نسل جوان را تهدید می‌کند، ارائه دادند. علاوه بر این نیز بیکاری نسل جوان ما یکی دیگر از دغدغه‌ها در شهرستان است.

صادقی با اشاره به چگونگی روند کمک‌های مردمی در شهرستان گناباد نیز تصریح کرد: در این شرایط کرونایی همانطور که رهبر معظم انقلاب هم نسبت به بحث مواسات، همدلی و کمک مومنانه تأکید فرمودند، در این شهرستان و به‌ویژه روستای بیلند این امر وجود داشته و چندین بار نیز اینگونه کمک‌های مردمی که توسط مساجد تهیه شده به نیازمندان این روستا و سایر روستاهای شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۸:۰۰
0
0
بسیار عالی افتخار میکنم که در چنین روستایی زندگی می کنم
captcha