ارسال ۱۶۰ اثر به کنگره ملی شعر نیایش مواهب
کد خبر: 3986662
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
غفاری خبر داد؛

ارسال ۱۶۰ اثر به کنگره ملی شعر نیایش مواهب

دبیر پنجمین دوره کنگره شعر «نیایش مواهب» از ارسال ۱۶۰ اثر به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

ارسال ۱۶۰ اثر به کنگره ملی شعر نیایش مواهبمحمد غفاری دبیر کنگره شعر «نیایش مواهب» در گفت‌وگو با ایکنا درباره این کنگره ادبی گفت: این کنگره با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری شاعران از مفاهیم و مضامین ادعیه در سروده‌های خود راه‌اندازی شده و امسال پنجمین دوره آن به همت حوزه هنری قم برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: دوره‌های گذشته به دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه، دعای عرفه امام حسین(ع) و دعای افتتاح اختصاص داشت و در این دوره دعای بیستم صحیفه سجادیه با عنوان دعای «مکارم الاخلاق» مورد توجه بوده و شاعران شعر‌های خود را بر اساس این دعا سروده‌اند. با توجه به اینکه ۲۵ اردیبهشت مهلت ارسال آثار اعلام شده بود، اما این زمان تمدید شد و تاکنون ۱۶۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و در حال داوری هستند.
 
دبیر کنگره شعر «نیایش مواهب» تصریح کرد: این کنگره ادبی، تنها کنگره‌ای است که به شعر‌های نیایشی می‌پردازد و تاکنون به صورت استانی برگزار می‌شد و امسال به صورت ملی و در سراسر کشور برگزار خواهد شد و آیین اختتامیه اواخر مرداد و همزمان با شهادت امام زین العابدین (ع) برگزار و به ۱۰ نفر از برگزیدگان هدیه نقدی ده میلیون ریالی اهدا خواهد شد.  
 
وی در ادامه گفت: شاعران و مداحان از این کنگره استقبال خوبی داشتند زیرا واقعاً دست مداحان در رابطه با شعر نیایشی خالی است و این کنگره در راستای پر کردن این خلأ است.  
انتهای پیام
captcha