آغاز واکسیناسیون ۱۳۰ هزار نفر از فرهنگیان خراسان رضوی
کد خبر: 3986821
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

آغاز واکسیناسیون ۱۳۰ هزار نفر از فرهنگیان خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون ۱۳۰ هزار نفر از فرهنگیان استان خبر داد.

آغاز واکسیناسیون 130 هزار نفر از فرهنگیان خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی،  5 مرداد ماه، در طرح واکسیناسیون فرهنگیان خراسان رضوی،  در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید برای دایر کردن کلاس‌های حضوری  به منظور ایجاد ایمنی در بین فرهنگیان و معلمان، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد، طرح واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت  قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به ازدحام جمعیت در پایگاه‌های واکسیناسیون  وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم بر آن شد که واکسیناسیون فرهنگیان به‌صورت اختصاصی در پایگاه‌های مجزایی که در نظر گرفته شده برای این قشر صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در هر ناحیه  یک پایگاه در مراکز قطب در شهرستان‌های بزرگ، یک پایگاه و در منطقه تبادکان نیز یک پایگاه برای فرهنگیان مشهد در نظر گرفته شده است.

خدابنده اضافه کرد: این پایگاه‌ها تجهیز شده از نیروهایی که رشته‌های مرتبط دارند، مانند پرستاری، مامایی، بهداشت عمومی که در آموزش‌وپرورش به عنوان مراودین سلامت  خدمت می کنند و از همکاران خود در این پایگاه‌ها استفاده شده و دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت نیز در خصوص آموزش این نیروها همکاری داشته و از طرفی تجهیزات و واکسن نیز در اختیار آنان قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: در این طرح که از امروز در ناحیه 6 مشهد آغاز شده و در طی دو روز آینده در سایر پایگاه‌های نیز آغاز خواهد شد،  تعداد 130 هزار نفر در کل استان اعم از نیروهای رسمی و همکاران فرهنگی در مدارس غیر دولتی واکسینه خواهند شد.

ایجاد 10 پایگاه اختصاصی واکسیناسیون فرهنگیان در مشهد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد 10 پایگاه در مشهد برای این طرح در نظر گرفته شده که شامل هفت پایگاه در هفت ناحیه مشهد، یک پایگاه در منطقه تبادکان، کلینیک فرهنگیان شماره یک در کوچه سجادی و کلینیک شماره دو فرهنگیان در بلوار شهید فلاحی مشهد  است.

خدابنده با اشاره به پایگاه‌های سایر شهرستان‌ها گفت: در کل استان در شهرستان‌هایی که تعداد فرهنگیان زیاد هستند، مانند شهرستان سبزوار، نیشابور، کاشمر، تربت‌حیدریه، تربت‌‍ جام، خواف و گناباد نیز پایگاه‌هایی ویژه واکسیناسیون فرهنگیان ایجاد شده اما در سایر مناطق  استان که تعداد فرهنگیان کم هستند، نیز برای واکسیناسیون این قشر از پایگاه‌های بهداشت در آن مناطق استفاده خواهد شد، با این تفاوت که میز جداگانه برای این گروه در نظر گرفته شده و واکسیناسیون  با همکاری نیروهای آموزش و پرورش که رشته مرتبط با بهداشت و درمان دارند و آموزش لازم را دیده‌اند، صورت خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: آن دسته از فرهنگیان که محل سکونت آنان مشهد است و  با  محل خدمتشان  متفاوت است،  در صورت بروز مشکل در همان محل سکونت امکان واکسیناسیون دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: ساعات واکسیناسیون در هر ناحیه، براساس تعداد نیروی مستقر و مراجعه‌کنندگان دارد که در صورت امکان در دو نوبت صبح و عصر  و یا یک نوبت صورت می‌گیرد که این امر به خود پایگاه‌ها واگذار شده است.

خدابنده در خصوص مدت زمان واکسیناسیون فرهنگیان استان اظهار کرد: براساس پیش‌بینی صورت گرفته، بنا است در فاز اول طی 15 روز کل فرهنگیان استان  واکسینه شوند.

انتهای پیام
captcha