افتتاح ذهن زیبای تهران برای معلولان اعصاب و روان
کد خبر: 3987041
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

افتتاح ذهن زیبای تهران برای معلولان اعصاب و روان

چهارمین مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان مزمن شهر تهران با عنوان «ذهن زیبا» برای نگهداری از 50 معلول افتتاح شد.

افتتاح ذهن زیبای تهران برای معلولان اعصاب و روان

به گزارش خبرنگار ایکنا، امروز چهارشنبه ششم مرداد ماه، در آستانه عید غدیر مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مزمن با عنوان «ذهن زیبا» با حضور امین شاهرخی، مدیرکل بهزیستی استان تهران، سید سعید آرام، مدیر بهزیستی شهر تهران و تعداد محدودی از مسئولان بهزیستی و پرسنل این مرکز افتتاح شد.

سید سعید آرام، مدیر بهزیستی شهر تهران در این مراسم اعلام کرد: این مرکز به عنوان مرکز ذهن زیبا ویژه آقایان و برای نگهداری از 50 معلول راه‎اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز چهارمین مرکز در نوع خود در شهر تهران است، گفت: تعداد معلولان بیمار اعصاب و روان شهر تهران در حدود دو هزار و 521 نفر هستند که 71 نفر از آنها در مراکز روزانه و تعدادی در مراکز شبانه نگه‌داری می‌شوند و 308 بیمار نیز از مراکز ویزیت در منزل خدمات دریافت می‌کنند.

فرزانه نیک‌رو، معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران نیز در خصوص مراکز نگهداری از معلولان اعصاب و روان شهر تهران، گفت: سه مرکز شبانه‌ نگهداری از این گروه از مددجویان بهزیستی در شهر تهران وجود داشت که امروز چهارمین مرکز آن با ظرفیت 50 بیمار اعصاب و روان افتتاح شد.

وی در ادامه از افراد و مؤسسات دعوت کرد برای نگهداری و توانبخشی بیماران روانی مزمن مجوز تأسیس خانه کوچک نگهداری از معلولان را دریافت و به این کار خیر اقدام کنند و گفت: خانه‌های کوچک نگهداری از معلولان با ظرفیت 10 نفر ایجاد می‌شود و خدمات آن همانند خانه‌های واقعی است تا هم کرامت معلولان حفظ شود و هم آنها شرایط زندگی در یک خانه حقیقی را تجربه کنند.

یادآوری می‌شود؛‌ این مراسم به دلیل شرایط ویژه کرونایی شهر تهران با حضور حداقلی مسئولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

افتتاح ذهن زیبای تهران برای معلولان اعصاب و روان

انتهای پیام
captcha