حفظ سرمایه عظیم غدیر یک وظیفه دینی است
کد خبر: 3987195
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

حفظ سرمایه عظیم غدیر یک وظیفه دینی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: غدیر یک سرمایه بزرگ معنوی است و حفظ این سرمایه، یک وظیفه دینی محسوب می‌شود.

حفظ سرمایه عظیم غدیر یک وظیفه دینی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از  آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا طاهریان ذاکری، سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که شامگاه گذشته 6 مردادماه، هم‌زمان با عید سعید غدیر در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: غدیر تنها روز اعلام ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) نیست، بلکه در این روز پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) ائمه‌اطهار(ع) بعد از حضرت علی(ع) را نیز به مردم معرفی کردند.

وی تصریح کرد: با اینکه همه مسلمانان حاضر در واقعه غدیر با امیرالمومنین(ع) به عنوان وصی و جانشین بعد از پیامبر(ص) بیعت کردند، اما تبلیغات دشمن و غفلت مردم باعث شد روح غدیر که همان ولایت امیرالمومنین(ع) است مورد غفلت قرار بگیرد.

این کارشناس دینی ابراز کرد: یکی از دستورات پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر این بود که حاضران پیام غدیر را به غایبان برسانند. در طول تاریخ اسلام علمای بسیاری در ابلاغ پیام غدیر تلاش کردند و امروز هم هر کدام از ما به اندازه توان خود باید مبلغی برای غدیر باشیم.

وی افزود: مسئله اعلام جانشینی امیرالمومنین(ع) توسط پیامبر(ص) از چنان اهمیتی برخوردار بود که جبرئیل سه بار بر ایشان نازل شد و این دستور خداوند را بر او ابلاغ کرد و از طرف خدا به او گفت اگر این کار را انجام ندهی مانند این است که رسالت خود را انجام نداده‌ای.

سخنران حرم رضوی اظهار کرد: در آیه ابلاغ آمده است که خداوند تو را از شر کافران در امان می‌دارد پس معلوم می‌شود که ابلاغ این دستور الهی و اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) با خطرات و مشکلاتی همراه بوده است.

وی بیان کرد: آن‌هایی که در پی قدرت طلبی و ریاست دنیا بودند، نمی‌خواستند راه رسول‌الله(ص) با ولایت امیرالمومنین(ع) ادامه پیدا کند به همین دلیل شروع به تحریف غدیر کردند. از جمله اینکه گفتند پیامبر(ص) در روز غدیر از مردم برای محبت و دوستی حضرت علی(ع) بیعت گرفته است.

طاهریان ذاکری عنوان کرد: مسئله جانشینی و ولایت امیرالمومنین(ع) هم سنگ و هم تراز مسئله نبوت خاتم‌النبیین(ص) است. خداوند بهتر از هر کس می‌دانست که چه کسی شایستگی جانشنی پیامبر رحمت للعالمین(ع) را دارد.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) که در طول بیست و سه سال رسالت خود جمع کثیری از مردم جزیره العرب را با دین مبین اسلام آشنا کرده و آن‌ها را از فرهنگ منحط جاهلیت نجات داده بود باید جانشینی برای خود معرفی می‌کرد که بعد از او کار هدایت مردم را به عهده بگیرد.

خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: خداوند کسی را برای جانشینی پیامبر اکرم(ص) انتخاب کرد که سال‌ها در دامان پیامبر(ص) رشد کرده و تربیت شده مکتب او بود و این شخص را به عنوان ولی‌الله یعنی کسی که از سوی خدا برای حکومت بر مردم ولایت دارد معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha