همایش «امام علی (ع)؛ راه رسای ادیان» برگزار می‌شود
کد خبر: 3987226
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

همایش «امام علی (ع)؛ راه رسای ادیان» برگزار می‌شود

همایش «امام علی (ع)؛ راه رسای ادیان» با مدیریت شیخ مازن بکری فعال رسانه‌ای اهل لبنان ساعت 30: 19 عصر امروز مصادف با عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ مدیرعامل بنیاد غدیر در مصاحبه با مرکز اطلاع‌رسانی این بنیاد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک امامت و ولایت و روز عید سعید غدیر، به بیان اهداف همایش «امام علی (ع)؛ راه رسای ادیان» و ضرورت برگزاری آن پرداخت.
  
مدیرعامل بنیاد غدیر اظهار کرد: سلسله نشست‌های تخصصی «امام علی (ع)؛ راه رسای ادیان» به همت این بنیاد و دانشگاه ادیان و مذاهب و با همکاری مؤسسه بین‌المللی خانه ادیان برگزار و با سخنرانی حجت‌الاسلام كاظم صديقي دبیرکل‌ بنیاد بین‌المللی غدیر در روز عید سعید غدیر همراه با برگزاری اولین نشست به زبان عربی آغاز خواهد شد. این نشست‌ها از روز عید غدیر 1400 تا روز عید غدیر 1401 به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت.
وی هدف از این همایش‌ها را هم‌اندیشی پیرامون آموزه‌های امیرالمومنین علی(ع) از دیدگاه اندیشمندان ادیان الهی اعلام کرد و افزود: در این نشست‌ها دانشمندان و پیروان ادیان مختلف با محوریت موضوعات گوناگون از ابعاد زندگی و شخصیت فردی و اجتماعی و آموزه‌های امیرمؤمنان علی(ع) به گفت‌وگو خواهند پرداخت.
رئیس ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت افزود: نه تنها مفاهیمی نظیر عدالت، آزادی، محبت، یتیم‌نوازی و خدمت به محرومین وامدار امیرالمومنین است، بلکه سیره و آموزه‌های علوی که بخش گرانبهایی از آن در نهج‌البلاغه و از جمله نامه 53 به مالک اشتر نخغی یافته است، طرح کلی و الهی مدیریت تعالی‌بخش و حکومت سعادت‌آفرین است که  اساسی‌ترین نیاز همه جوامع بشری است.

ظریف‌منش با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) یک شخصیت جهانی است ادامه داد: اگرچه شیعه افتخار می‌کند که بنا به امر الهی و با معرفی رسول‌الله الاعظم خود را تحت سرپرستی و ولایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌داند و جهان اسلام او و همسر گرامی و فرزندان آن امام همام را اهل بیت پیامبر اسلام دانسته و به آنها محبت می‌ورزند اما آموزه‌های وصی و جانشین رسول‌الله تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه او شخصیتی بزرگ و بی‌بدیل است که در طول تاریخ همواره موردستایش بزرگان و به‌ویژه ارباب ادیان الهی و پیروان مکاتب توحیدی من‌جمله دانشمندان مسیحی و یهودی قرار گرفته است و رفعت منزلت فردی و عظمت تعالیم آن بزرگوار آن‌چنان است که تمامی متفکرین، مصلحان و آزادگان جهان سر تعظیم در مقابل این شخصیت بی‌بدیل الهی فرود می‌آورند. 

ظریف منش به کلام جرج جرداق مسیحی در کتاب بسیار ارزشمند «امام علی علیه‌السلام، صدای عدالت انسانی» اشاره کرد که «آه! ای دنیا! چه می‌شد اگر قوای خود را جمع می‌کردی و توانت را برای بار دیگر در یک جا متمرکز می کردی و در هر عصر و زمان یک نفر مانند علی علیه‌السلام را که در عقل و خرد و منطق و بیان و حماسه و شجاعت با او همپایه بود، برای بشریّت به ارمغان می‌آوردی !» و مشخص است که بنا بر اراده الهی تنها علی، علی است.

رئیس ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت در پایان گفت نشست افتتاحیه این سلسله وبینارهای روز عید غدیر  با مشارکت شخصیت‌های زیر انجام خواهد شد:

آیت‌الله سيدمجتبی حسیني (نماینده رهبری در عراق)، حجت الاسلام كاظم صَديقی (دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالحسن نواب (رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب)، سيادة الارشمندريت أرسانيوس حنونيك (از شخصیت‌های ارتودکس کلیسای روم شرقی لبنان)،  الأب نعمة صليبا ( کشیش کلیسای ارتدوکس و پژوهشگر گفتگوی ادیان)، الشيخ عامر زین‌الدین (از شخصیت‌های دَروزی لبنان) و الشيخ مراد شرو سليمان (از شخصیت‌های ایزدی عراق) خواهند بود.

همچنین، این وبینار با مدیریت شیخ مازن بکری فعال رسانه‌ای اهل لبنان ساعت 30: 19 عصر روز پنجشنبه مصادف با عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک زیر در این وبینار شرکت کنند:

 yun.ir/0y5ah2

انتهای پیام
captcha