طبخ و توزیع یک‌میلیون وعده غذای متبرک رضوی در سراسر کشور
کد خبر: 3987316
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
اطعام غدیر انجام شد؛

طبخ و توزیع یک‌میلیون وعده غذای متبرک رضوی در سراسر کشور

به مناسبت عید سعید غدیر خم، آستان قدس رضوی با برپایی پویش «اطعام غدیر» و جلب مشارکت مردمی، یک میلیون وعده غذا را در سراسر کشور طبخ و توزیع کرد.

طبخ و توزیع یک‌میلیون وعده غذای متبرک رضوی در سراسر کشوربه گزار‌ش ایکنا و به‌ نقل از آستان‌نیوز، مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، درخصوص فلسفه برگزاری این پویش، اظهار کرد: عید غدیر، بزرگ‌ترین عید شیعیان جهان است و بزرگداشت آن مورد تاکید بزرگان دینی ما بوده است.

وی افزود: درباره جایگاه و اهمیت عید غدیر، همین بس که رهبر معظم انقلاب، این عید را «عید الله‌اکبر» نامیده‌اند و زنده نگه داشتن آن را، زنده نگه داشتن اسلام توصیف کرده‌اند.

سنت حسنه اطعام غدیر

قائم مقام تولیت آستان قدس تصریح کرد: یکی از سنت‌های حسنه عید سعید غدیر، اطعام مؤمنان و نیازمندان است که همه بزرگان و ائمه‌اطهار(ع) به آن اشاره داشته‌اند، از آن جمله، کلام نورانی امام رضا(ع) است که فرموده‌اند "هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیاء و صدیقین غذا داده باشد".

طبخ و توزیع یک میلیون وعده غذا در سراسر کشور

رحمتی افزود: بر همین مبنا، آستان قدس رضوی، تلاش کرد برای بزرگداشت این عید، با جلب مشارکت مردم و برگزاری پویش اطعام غدیر، برای احیای این سنت حسنه گام بردارد.

وی ادامه داد: همزمان با روز عید سعید غدیر، با مشارکت حرم مطهر و بنیاد کرامت رضوی، خیران و کانون‌های خدمت رضوی و با تامین مالی صورت گرفته از محل نذورات، یک‌میلیون وعده غذایی متبرک رضوی طبخ و در سراسر کشور توزیع شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس افزود: از این تعداد، ۱۷۰هزار پرس غذا در شهر مشهد، ۱۲۵هزار پرس غذا در خوزستان، ۲۰۰ هزار پرس غذا در تهران، ۱۷۵هزار پرس در خراسان شمالی و بیش از ۳۳۰هزار پرس در دیگر نقاط کشور طبخ و‌ توزیع شد، تا دیگر دلدادگان امام رئوف در سایر شهرها نیز از سفره پربرکت رضوی متنعم شوند.

رحمتی بیان کرد: با تدابیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی بنیاد کرامت رضوی، در روز عید غدیر، شهرستان‎های آبادان، شادگان، اهواز، شوشتر، کارون، هویزه، سوسنگرد، خرمشهر، دزفول، گتوند، مسجد سلیمان و بخش شعیبیه به‌طور ویژه از غذای متبرک و عیدانه رضوی بهره‌مند ‌شدند.

انتهای پیام
captcha