حفظ قرآن به ادامه مسیر علمی دانشجو کمک می‌کند
کد خبر: 3987431
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

حفظ قرآن به ادامه مسیر علمی دانشجو کمک می‌کند

زینب راجی، حافظ و مدرس قرآن کریم با اشاره به اینکه حفظ قرآن، نه تنها لطمه‌ای به دوران دانشجویی وارد نمی‌کند، گفت: حفظ قرآن به ادامه مسیر علمی دانشجو کمک بسزایی می‌کند.

حفظ قرآن به ادامه مسیر علمی دانشجو کمک می‌کندزینب راجی، حافظ و مدرس قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: می‌خواهم از تریبون خبرگزاری ایکنا استفاده کرده و از دانشجویان دانشگاه فردوسی که به تازگی وارد عرصه دانشجویی شدند دعوت کنم در مرکز حفظ قرآن شهید شهریاری ثبت‌نام کنند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: در این مرکز امکانی فراهم شده تا دانشجو همزمان در دوران تحصیل خود بتواند از این دریای بی‌کران و سفره پربرکت قرآن استفاده کرده و با ورود به عرصه قرآن حفظ این کتاب شریف را آغاز کند.

راجی بیان کرد: طبق تجربه‌ای که این سال‌ها در مرکز قرآنی شهید شهریاری کسب کرده‌ایم، این است که به هیچ وجه لطمه‌ای به دوره دانشجویی دانشجویان نمی‌خورد، بلکه به ادامه مسیر علمی دانشجو نیز کمک می‌کند، چرا که حفظ قرآن ابوابی از رحمت، حکمت و معرفت باز می‌کند.

این حافظ و مدرس قرآن کریم تصریح کرد: آنچه همیشه به خودم به‌عنوان حافظ قرآن متذکر می‌شوم و دوست دارم، درباره آن صحبت کنم، این است که خلوص نیت را در کارها فراموش نکنیم.

وی با اشاره به روایتی از رسول‌الله(ص) که فرمودند «لِحاملِ القُرآنِ إذا عَمِلَ بِهِ فَأحَلَّ حَلالَهُ و حَرَّمَ حَرامَهُ شَفْعٌ فی عَشْرَةِ أهْلِ بَیتِهِ یوْمَ الْقِیامَةِ كُلُّهُم قَدْ وَجَبَتْ لَهٌ النّارُ»؛ گفت: در این روایت اهمیت عامل بودن به قرآن مورد تأکید است که حضرت فرمودند: حافظ عامل به قرآن كه حلال آن را حلال و حرام آن را حرام می‌شمارد، فردای قیامت در مورد ۱۰ نفر از بستگانش ـ كه همگی آنها اهل آتشند ـ حق شفاعت دارد.

راجی با اشاره به اینکه عمل به قرآن همان خلوص نیت است، ابراز کرد: حفظ قرآن نباید ظاهری باشد، بلکه باید در تک تک ابعاد و لحظه‌های زندگی نمود پیدا کرده و پیاده شود و در واقع یک حافظ باید با عمل به آیات الهی، جزو افرادی باشد که نورش در روز قیامت روشنگر افراد دیگر نیز باشد.

انتهای پیام
captcha