اعلام برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی
کد خبر: 3987518
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
پایان مردادماه؛

اعلام برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در خراسان رضوی از ۲ تا ۱۳ مرداد به‌صورت شیوه ضبط آثار در حال برگزاری است، گفت: برگزیدگان این مرحله از مسابقات تا پایان مردادماه اعلام خواهد شد.

اعلام برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضویجعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نحوه برگزاری چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف، اظهار کرد: با توجه به تجربه سال گذشته که مسابقات قرآنی به دلیل شیوع کرونا به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، امسال نیز با همین رویه مسابقات برنامه‌ریزی شده و در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه زمان اجرای برگزاری مسابقات از 15 تا 28 تیرماه، با پیک گرما همراه شد که با قطعی‌های گسترده برق در کشور مواجه شدیم، بنابراین ما شیوه ضبط اثر را پیشنهاد دادیم که با موافقت مسئولان مربوطه مواجه شد.

حسینی با بیان اینکه برنامه زمانی ضبط آثار از 2مردادماه آغاز و تا 13مردادماه، ادامه دارد، اظهار کرد: برای متسابقان مشهدی با توجه به حساسیت و سطح مسابقات نیز مسابقات قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: برنامه داوری آثار حداکثر از 17مردادماه، آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا 25 مردادماه، کار داوری به اتمام رسیده و تا پایان مرداد کارنامه به دست متسابقان برسد.

وی گفت: در مرحله شهرستانی 4 منطقه در استان شامل منطقه مشهد، منطقه شهرستان‌های برخوردار، منطقه متوسط و منطقه کم برخوردار تعریف کردیم و از آنجا که در سال جاری مسئله سهمیه‌بندی حذف می‌شود، هر متسابق براساس تشخیص داور و نمره کسب شده به مرحله استانی راه پیدا خواهد کرد.

حسینی با اشاره به آمار راه یافتگان به مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: به‌جز متسابقان مشهدی تعداد 347 نفر خانم و 323 نفر آقا به مرحله شهرستانی مسابقات راه یافته‌اند که همگام با متسابقین مشهدی برای راه یافتن به مرحله استانی به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی دهه آخر شهریور برگزار خواهد شد که احتمال می‌رود با یک سری تغییرات همراه باشد، ضمن اینکه بین مسابقات استانی و کشوری برگزاری مسابقات نیمه نهایی قرآن نیز پیش‎‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه 20 مهر تا 10 آبان به صورت ضبط اثر یا ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه مرحله کشوری این دوره از مسابقات 20 آذر تا اوایل دی‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: در واقع مبدع برنامه‌های قرآنی و اجرای مسابقات قرآن به‌صورت ویدئو کنفرانسی خراسان رضوی بوده است که امسال استان‌های دیگر از آن الگوبرداری کرده و در حال انجام آن هستند.

انتهای پیام
captcha