بازدید هیئت علمی فرهنگی ایران در افغانستان از نمایندگی المصطفی
کد خبر: 3987638
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

بازدید هیئت علمی فرهنگی ایران در افغانستان از نمایندگی المصطفی

همزمان با ایام عید غدیر جمعی از مدیران مراکز علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با حضور در دانشگاه و نمایندگی جامعةالمصطفی از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز علمی و آموزشی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در این دیدار که همزمان با دهه ولایت صورت پذیرفت، دانشگاه المصطفی در کابل، علیرضا شریف مقدسی، رئیس و سیدمحمد عالمی، معاون تحقیقات دانشگاه پیام نور افغانستان و همچنین غلامحسین شیرزاد، رایزن فرهنگی کشورمان در کابل بود.

این گزارش می‌افزاید: در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌عبدالحمید ثابت، مدیردانشگاه المصطفی در افغانستان ضمن عرض تبریک دهه ولایت و خیرمقدم به میهمانان گزارشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های دانشگاه المصطفی‌(ص) ارائه کرد و گفت: با توجه به حضور مقامات علمی و آموزشی افغانستان در این دانشگاه و ارزیابی و اعتباردهی وزارت تحصیلات رضایت کاملی از وضعیت اداری و آموزشی المصطفی‌(ص) را رقم زده است.

در ادامه غلامحسین شیرزاد، رایزن فرهنگی کشورمان در افغانستان وجود مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه المصطفی‌(ص) را یکی از اتفاقات مهم و ارزشمند کشورمان در افغانستان توصیف کرد و گفت: آموزش علم دین در کنار رشته‌های علوم انسانی یکی از نیاز‌های آموزشی در کشور دوست و برادرمان افغانستان است که بحمدالله در حال حاضر از سوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی جمهوری اسلامی ایران در حال شکل‌گیری است.

در پایان این نشست، رئیس دانشگاه پیام نور و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در کابل به اتفاق هیئت همراه از بخش‌های مختلف دانشگاه المصطفی‌(ص) بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha