طراحی سامانه مجازی تربیت مربی به همت مهد قرآن
کد خبر: 3987700
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
چاوشی خبر داد:

طراحی سامانه مجازی تربیت مربی به همت مهد قرآن

مدیر مؤسسه مهد قرآن از طراحی سامانه تربیت مربی بر پایه آموزش مجازی و راه‌اندازی آن در آینده نزدیک خبر داد.

سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآن در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به طراحی سامانه تربیت مربی بر پایه آموزش مجازی و راه‌اندازی آن در آینده نزدیک، گفت: با توجه به ضرورت آموزش‌ها، بازآموزی و توانمندسازی مربیان مهد قرآن و در کنار آن آموزش تمامی علاقه‌مندان به عرصه مربیگری، در این شرایط کرونایی، این آموزش‌ها به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، دوره‌‌های تربیت مربی در استان‌ها و طی بازه دو و سه روزه به صورت حضوری برپا می‌شد، ادامه داد: سامانه‌ای برای این موضوع طراحی شد تا دروس در آن بارگذاری و در پایان، آزمون‌ها به صورت آنلاین و آفلاین اخذ شود.

چاوشی با تأکید بر اینکه عمده دروس به صورت آفلاین ارائه خواهد شد، گفت: البته جلسه پرسش و پاسخ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، به عبارت دیگر این سامانه به صورت دانشگاهی‌ و آموزش در قالب پودمان انجام خواهد شد یعنی دروس وابسته به هم نیستند و در پایان و پس از اخذ آزمون، گواهینامه نیز اعطا می‌شود. علاوه بر مربیان مهد قرآن سایر علاقه‌مندان به امر تدریس و مربیگری نیز می‌توانند از محتوای این سامانه آموزشی بهره‌مند شوند.

مدیر مهد قرآن درباره اینکه تولید محتوای این سامانه در چه مرحله‌ای است، بیان کرد: محتواها با دعوت از اساتید ملی و بین‌المللی کشورمان در استودیوی مهد قرآن ضبط می‌شود. طراحی سامانه نیز به اتمام رسیده و آماده بارگذاری دروس است.

چاوشی با اشاره به اینکه اگر محتوای 50 درس از دروس آماده شود، سامانه راه‌اندازی خواهد شد، افزود: تأکید داریم ویدئوها و مطالب به صورت فاخر تهیه شود تا در کنار ارائه محتوای صوتی، فایل تصویری، پاورپوینت و پی‌دی‌اف محتواهای آموزشی، ضمیمه شود.

وی بیان کرد: برای تربیت مربی سه دوره، عمومی، تکمیلی و تخصصی در نظر گرفته شده است. در دوره عمومی، بالغ بر 20 سرفصل آموزشی در حوزه‌های مختلف قرائت، حفظ، فهم و تدبر در قرآن و مباحث مربوط به یادگیری، روانشناسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی و ... در نظر گرفته شده است.

مدیر مهد قرآن اظهار کرد: در دوره تربیت مربی تکمیلی همان دروس مرحله عمومی به صورت تکمیلی‌تر در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. سعی شده است تا در کنار محتوای قرآنی، مطالبی در زمینه نهج‌‌البلاغه، امام‌شناسی، مهدویت، ادعیه و ... نیز بارگذاری شود. در دوره تخصصی نیز افرادی که دو دوره گذشته را گذرانده باشند، می‌توانند به رشته تخصصی مورد علاقه‌ خود وارد شوند.

وی درباره تعداد ساعت آموزشی این دوره‌ها، افزود: دوره عمومی حدود 100 ساعت آموزشی است، اما ساعت آموزشی دوره‌های تکمیلی و تخصصی هنوز مشخص نشده است و مشغول جمع‌بندی آن هستیم.

چاوشی درباره نحوه آزمون‌های دوره تربیت مربی، اظهار کرد: آزمون‌ها به دو صورت خواهد بود، یکی به صورت غیر حضوری است که برای هر درس انجام و در پایان هر دوره، نیز آزمون جامعی اخذ می‌شود که به صورت حضوری است و در صورت کسب نصاب و قبولی، به دوره بعدی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha