اعلام دستورالعمل‌ مراسم‌ محرم در فارس
کد خبر: 3987745
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

اعلام دستورالعمل‌ مراسم‌ محرم در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به در پیش رو بودن ایام محرم به تشریح دستورالعمل‌های برگزاری مراسم این ماه پرداخت و گفت: در جلسه مشترک با سازمان تبلیغات اسلامی و رؤسای هیئت‌های مذهبی استان این دستورالعمل‌ها تشریح شد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا شب گذشته، 9 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: جلسه مشترکی با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی استان برای برگزاری مراسم‌های محرم برگزار کردیم که در آن هم‌فکری و هم‌اندیشی‌هایی انجام شد.

وی با بیان اینکه مصوب ستاد ملی کرونا این است که مراسم‌های ماه محرم مانند سال گذشته برگزار شود، افزود: در این زمینه تذکر دادیم و درخواست کردیم که قوانین ستاد کرونا در زمینه برگزاری مراسم‌های محرم رعایت شود و سال گذشته انصافاً هیئات مذهبی پروتکل‌های بهداشتی رعایت کردند و مشکل خاصی نداشتیم.

قاسم‌پور به تشریح این دستورالعمل‌ها پرداخت و گفت: دستورالعمل‌ها بدین صورت است که آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و ورزش و جوانان فضاهای باز خود را در اختیار هیئات مذهبی قرار دهند و مراسم‌های محرم در فضای باز حداکثر 2 ساعت، ماسک و فاصله‌گذاری رعایت شود و نذورات به صورت خام و بسته‌بندی شده باشد و چیدن سفره و ایستگاه صلواتی و تعزیه و شیرخوارگان ممنوع است و دقیقاً همان پروتکل‌های سال گذشته است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا تأکید کرد: باید به شکلی مجالس سوگواری اهل بیت(ع) برگزار شود که هم باشکوه بوده و هم به صورت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس پرداخت و گفت: هم اکنون در موج پنجم کرونا به سر می‌بریم و آمارهای آن هم همچنان صعودی است. پیش از این روزانه حدود 100 تا 150 بستری بیمار کرونا در سطح استان داشتیم اما اکنون حدود 500 نفر بستری جدید بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان داریم.

قاسم‌پور با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 3 هزار بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در استان را 40 درصد اعلام کرد و گفت: در برخی از مناطق استان این درصد به 50 درصد می‌رسد و درصد بهبودی هم 94 درصد است.

معاون استاندار فارس با تصریح اینکه بیش از 5 هزار نفر نیز در استان فارس بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند، گفت: ضریب اشغال تخت‌ها در بیمارستان‌های استان در بستری عادی به 90 درصد و در بستری ویژه به 80 درصد رسیده است.

وی از تزریق 700 هزار دوز اول و دوم واکسن کرونا در استان فارس خبر داد و گفت: استان فارس یکی از استان‌هایی است که بیشترین تزریق واکسن کرونا را داشته است.

قاسم‌پور در خصوص تجمع‌ها و افتتاح پروژه‌ها در شرایط کنونی گفت: برای برگزاری تجمع در فضای باز حتی برای مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، آیینی و مذهبی و نمازهای جمعه و جماعات در وضعیت قرمز تا سقف 70 نفر و وضعیت نارنجی تا 100 نفر اجازه داده شده است.

وی با بیان اینکه در فضاهای باز برای افتتاح پروژه‌‎ها تا سقف 60 الی 70 نفر منع قانونی ندارد اما توصیه کردیم باز هم از ظرفیت مجازی و رسانه‌ها استفاده شود، گفت: تذکراتی به برخی از دستگاه‌هایی که بیشترین تجمعات را داشته‌اند داده شده است حتی به مرجع قضایی و نیروی انتظامی هم اعلام شده است که با هر نوع تجمعی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض کنند، مقابله شود.

معاون استاندار فارس در خصوص موکب‌ها هم گفت: در موکب‌ها نذورات اگر صرفاً به صورت صوتی بوده و تجمعی نداشته باشد مشکلی ندارند و نذورات هم باید صرفاً به صورت خام و بسته‌بندی شده باشد و توزیع مواردی که باعث گسترش بیماری می‌شود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا هم اعمال محدودیت‌های هوشمند است، گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا فعالیت 7 شغل در فضاهای سربسته ممنوع شده است نظیر تالارها، پاسا‌ژها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، رستوران‌ها، شهر بازی و باغ وحش و غیره.

قاسم‌پور با تصریح اینکه ممنوعیت ترددهای خودرویی هم شبانه هم روزانه به قوت خود باقی هستند، افزود: روزانه تعداد زیادی خودروهای شخصی متخلف جریمه می‌شوند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با یادآوری اینکه دورکاری کارکنان دولت هم متناسب با رنگ‌بندی هر شهر اعمال می‌شود، گفت: ایجاد حساسیت بین مردم خوب است و باید تفاوتی میان افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و نمی‌کنند، وجود داشته باشد.

وی با اشاره به آخرین رنگ‌بندی شیوع کرونا در شهرستان‌های استان نیز گفت: از 36 شهرستان استان فارس، 30 شهرستان قرمز، 4 شهرستان نارنجی و 2 شهرستان زرد هستند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۰۰:۴۲
0
0
یا حسین.
captcha