امریکا مسیحیت جعلی تبلیغ می‌کند
کد خبر: 3987776
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

امریکا مسیحیت جعلی تبلیغ می‌کند

بر اساس گزارشی که اوایل ماه جاری در مجله وسترن چاپ شد، نظرسنجی تکان‌دهنده نشان داد که «کلیسای آمریکایی سقوط کرده و مسیحیت جعلی جایگزین جهان‌بینی کتاب مقدس شده است.»

امریکا مسیحیت جعلی تبلیغ می‌کندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از واشنگتن تایمز، راشل براتون نویسنده این مقاله می‌گوید: «مسیحیت در آمریکا سقوط کرده‌است. به برکت فساد فرهنگی و فقدان سواد کتاب مقدس، اکنون «مسیحیت جعلی» جدیدی در کلیسای آمریکا تبلیغ می‌شود.»

براتون ابراز کرد: «این دین ساختگی، یک نوع خداگرایی بر مبنای اخلاق درمانی بدون اعتقاد به پیامبران است»، جهان‌بینی که به سرعت رواج یافته و بسیاری از آمریکایی‌ها را متمایل به دینی کرده است که بر خلاف ادعای آن‌ها، هیچ شباهتی به مسیحیت تاریخی ندارد.

وی با اشاره به تحقیق اخیر گروه بارنا (تاسیس شده توسط جورج بارنا که در زمینه دین و تقابلات آن با فرهنگ آمریکایی تحقیق می‌کند)، اظهار کرد: طبق نتایج نظرسنجی این گروه در ماه فوریه، دئیسم اخلاق درمان (MTD) یا همان مسیحیت جعلی آبکی حال خوب کن، محبوب‌ترین جهان‌بینی امروز در ایالات‌متحده است.

بارنا بیان می‌کند: «مسیحیت در این ملت از درون رو به فساد است. دئیسم اخلاق درمان در اصل همان چیزی است که من آن را مسیحیت تقلبی می‌نامم. از آنجا که برخی عناصر مسیحی در آن وجود دارد اما واقعا بر اساس انجیل و مسیحی نیست.»

دئیسم اخلاق درمان (MTD) چیست؟

بارنا در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد: دیدگاه اخلاقی این دین ساختگی، این است که ما به این دنیا آمده‌ایم تا افراد خوبی باشیم و سعی کنیم کارهای خوب انجام دهیم. جنبه درمانی آن نیز این است که همه چیز باید در جهت ایجاد احساس خوب نسبت به خودم و در نهایت خوشحال کردن خودم باشد.

دئیسم، ایده‌ای است که خدا جهان را خلق کرده اما هیچ دخالت مستقیمی در آن ندارد. اساسا، طبق گفته MTD، خدایی دور وجود دارد که فقط می‌خواهد همه خوب باشند و هدف از زندگی، شاد بودن است.

مسیحیان آمریکایی که این فلسفه را اتخاذ کرده‌اند تعاریف شخصی خود  از حق و باطل را بالاتر از تمام استانداردهای عینی حقیقت کتاب مقدس برده‌اند.

ایمانی که امروزه آمریکایی‌ها را به خود می‌خواند، نه ایمان «فردی» اعلام شده توسط جان وسلی، نه ایمان سنت پل (که مسیح برای گناهان ما فدا شد، او دفن شد و در روز سوم برخواهد خواست) و نه بر اساس اعتقاد کلیسای اولیه (من به خدا، پدر قادر مطلق، خالق آسمان و زمین و به عیسی مسیح، ایمان دارم) است.

دین کلیسای معاصر حتی در انحصار عیسی مسیح (ع) نیز نیست که می‌گفت: «من راه حقیقت و زندگی هستم و هیچ‌کس جز از طریق من به نزد پدر نمی‌آید!» دین جدید آمریکا دیگر دارای ثبات تاریخی، پایدار، عمیق یا واقعی نیست، بیشتر شبیه شعر بابی مک فرین (خواننده سیاه‌پوست آمریکایی) «نگران نباش، شاد باش!» است.

براتون این‌طور نتیجه گرفت: «دئیسم اخلاق درمان، خدای کتاب مقدس را تحریف می‌کند تا بتواند او را بر همه تباهی‌ها و پوچی‌ دنیای مدرن شاهد گیرد.»

بارنا چنین می‌گوید: دئیسم اخلاق درمان یکی از آن مدل‌هایی است که می‌گوید شما باید در لحظه زندگی کنید. این تنها چیزی است که شما دارید و باید از آن حداکثر استفاده را ببرید.

براتون بیان کرد: این مورد به این معنی است که هر کس از این مکتب پیروی می‌کند به فرهنگ معتقدتر است. اگر هر کسی به دنبال شاد بودن خودش باشد پس در روز جزا چگونه بین افراد بشر حکم شود. 

منبع: واشنگتن تایمز

انتهای پیام
captcha