آمادگی حسینیه‌ها در کویت برای برپایی مراسم محرم
کد خبر: 3987819
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

آمادگی حسینیه‌ها در کویت برای برپایی مراسم محرم

حسینیه‌ها و مجالس روضه‌خوانی در کویت برای برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت ضوابط بهداشتی پیشگیری از کرونا آماده می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرای، حسینیه‌ها و مجالس روضه‌خوانی در کویت با هماهنگی وزارتخانه‌های کشور بهداشت و کویت برای برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی آماده می‌شوند.

محمد عاشور، مسئول حسینیه عاشور در این باره گفت: با وزارت کشور کویت درباره برپایی مراسم عاشورای حسینی با رعایت اصول بهداشتی هماهنگی کردیم.

وی تأکید کرد: همه حسینیه‌هایی که مراسم عزاداری را برگزار خواهند کرد به رعایت ضوابط بهداشتی پیشگیری از کرونا متعهد هستند و وزارت کشور کویت هم به مسئولین حسینیه‌ها تأکید کرده که با توجه به ظرفیت هر حسینیه تعداد عزاداران در آنجا مشخص شود تا از ازدحام جمعیت در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، جلوگیری شود.

حمد بو حمد، مسئول حسینیه آل بو حمد نیز می‌گوید که این حسینیه هم برای برپایی مراسم عزاداری طبق دستور‌العمل‌های بهداشتی آماده می‌شود و تعداد عزاداران هم متناسب با ظرفیت حسینیه طبق رعایت فاصله اجتماعی است.

حسین القحطان، مسئول حسینیه اباذر غفاری نیز گفت در حال حاضر در حال هماهنگی برای حضور خطبا در حسینیه هستیم؛ اما عمار کاظم، مسئول حسینیه فاطمه زهرا(س) می‌گوید که این حسینیه در ایام محرم فقط از طریق مجازی برنامه‌های خود را برگزار می‌کند.

وزارت بهداشت کویت از دیروز با همکاری کمیته حسینیه‌ها و مجالس کویت این کشور واکسیناسیون قریب به چهار هزار نفر از کادر مشغول به کار در حسینیه‌ها را آغاز کرده است.

از جمعیت قریب به سه میلیون و چهارصد هزار نفری کویت، حدود 35 درصد آن شیعیان هستند.

انتهای پیام
captcha