امام‌ حسین(ع) را باید از طریق ائمه اطهار شناخت
کد خبر: 3988743
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

امام‌ حسین(ع) را باید از طریق ائمه اطهار شناخت

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اگر می‌خواهیم امام حسین(ع) را بشناسیم باید از زبان خود حضرت بشناسیم و طبق سفارش علما لازم است دعای عرفه، خطبه منا و زیارت عاشورا در کنار هم تبیین شود و از طریق ائمه اطهار(ع) شناخت کاملی از سیدالشهدا(ع) به وجود آید.

ارسالی امروز ا امام حسین(ع) را باید از طریق ائمه اطهار شناختبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی،  14 مرداد ماه، در دومین همایش تخصصی فعالان عرصه هیئت آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امام حسین(ع) را بشناسیم باید از زبان خود حضرت بشناسیم و طبق سفارش علمای لازم است دعای عرفه، خطبه منا و زیارت عاشورا در کنار هم تبیین شود تا شناخت کاملی از سیدالشهدا (ع) به وجود آید.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی باید امروز زمینه شناخت کامل سیدالشهدا را فراهم کنند و لازم است به شبهات جامعه در مورد کربلا و قیام امام حسین (ع)  پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام امامی، بیان کرد: بنابر تاکید پیامبر اسلام(ص) بشر نیاز به امام علم و عمل دارد و امام حسین(ع) مرجع علمی بوده و حضرت به عنوان کشتی نجات و امام عمل در جامعه است که به بشر آرامش می‌دهد و باید این نشست و برخواست‌ها برای رسیدن به اهل بیت و آرامش باشد.

حجت‌الاسلام کاظم سلامتی، کارشناس دینی، در ادامه این مراسم گفت: رسول خدا در معراج خود مشاهده کردند که در عرش الهی جمله «اِنّ الحسین مصباحُ الهدی و سفینهُ النجاه» نوشته شده است و اگر هیچ جمله دیگری در مورد سیدالشهدا نبود این جمله کافی بود و هر کس به دربار امام حسین(ع) وارد شود در امان خواهد بود و همه ما از زندگی حرّ بن یزید ریاحی باید درس بگیریم و داخل شدن به این تشکیلات موجب پذیرش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مجلس سیدالشهدا(ع) مجالس عادی نیست و مرحوم حائری یزدی می‌فرمودند که گریه برای امام حسین(ع) مستحبی است که هزاران واجب در آن خوابیده است و تعابیر علما در مورد گریه بر امام حسین(ع) و محافل عزاداری بی نظیر است.

کارشناس دینی، تصریح کرد: امام حسین(ع) الگو و مجمسمه اخلاص بود و اگر می‌خواهیم این عَلَم را به دست صاحب خود برسانیم باید اخلاص داشته باشیم و مادحین و روضه خوان ها باید آنچه را اتفاق افتاده به مردم منتقل کنند و امام سجاد، امام باقر و حضرت زینب(ع) واقعه کربلا را دیده و روایت کرده اند و گاهی مطالبی در مجالس روضه بیان می شود که شان ائمه را زیر سوال می برد.

وی افزود: مجالس امام حسین(ع) بسیار سنگین است و لازم است حقائق را بیان کنیم و برخی مواقع بعضی مادحین مطالبی از زبان حضرت رباب(س) نقل می کنند که در شان حضرت نیست و  زبانحال‌ها هم باید در شان ائمه و مستند و دقیق باشد و ما مکلف به گریاندن مردم نیستم و آنچه که به عنوان تباکی در روایت بیان شده صرف محزون بودن هم کافی است.

 سلامتی با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) مثل حرم حضرت است، گفت: روضه خوانی و مداحی با لحن ترانه در شأن امام حسین(ع) نیست و باید مجالس سنتی را حفظ کنیم و در مجالس اهل بیت نیازی به آلات موسیقی نیست و باید شاکر باشیم که در مجالس امام حسین (ع) حاضر هستیم.

انتهای پیام
captcha