برگزاری نشست روز موعود فکری
کد خبر: 3989869
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳

برگزاری نشست روز موعود فکری

نود و یکمین نشست روز موعود فکری به مناسبت بزرگداشت شهادت امام حسین‌(ع) و به همت انجمن بین‌المللی امام منتظر‌(عج)، حرم مطهر رضوی و بنیاد بین‌المللی عاشورا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، این نشست از سوی  مدیریت حرم رضوی با تلاش حاجی عدنان بوشهری، خادم حرم مطهر رضوی برگزار و نخستین جلسه از پنجاه جلسه عاشورایی بود که از ابتدای محرم تا 20 صفر با شعار لبیک یا حسین (ع) و از طریق شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های اینترنتی برگزار می‌شود.

این نشست با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم از سوی  حاج حمزه منعم، قاری بین‌المللی آغاز شد و سپس خطیب منبر حسینی، حجت‌الاسلام شیخ قاسم الجرمقی، مدیر گروه فرهنگ در جامعۀ انجمن بین‌المللی امام منتظر (عج)، در مورد ارزش انسان در این زندگی دنیوی به سخنرانی پرداخت.

وی این ارزش را نه ناشی از قدرت و جایگاه افراد، بلکه ناشی از ارزش‌هایی چون عقل، تدبیر، تفکر و تعلم دانست که از جانب خداوند به انسان اعطا شده است. وی انسان را نماینده خدا در هستی دانست که باید راه خدا را برگزیند و از شیطان دوری کند و لازمه چنین عملی در پیش گرفتن راه پیامبر و اهل‌بیت مطهر اوست که کشتی نجات هستند و امام حسین‌(ع) نیز ناخدای این کشتی است.

در پایان این نشست نیز حاج عبدالله رومانی، مداح حسینی به قرائت دعای فرج پرداخت.

انتهای پیام
captcha