تبلیغ؛ هدف اصلی مسابقات قرآن / آموزش آیین‌نامه مسابقات اولویت باشد
کد خبر: 3990182
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
اولویت‌های مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف / 1

تبلیغ؛ هدف اصلی مسابقات قرآن / آموزش آیین‌نامه مسابقات اولویت باشد

فعال قرآنی و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نسیم اختران قرآنی» اراک، اظهار کرد: مسابقات اغلب در حواشی شهر و در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که امکان حضور برای غیر متسابقان را کاهش می‌دهد. برگزاری مسابقات فقط برای کسب رتبه نیست، بلکه هدف اصلی تبلیغ قرآن است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف مصاحبه‌هایی با اساتید، پیشکسوتان، داوران و جوانان حاضر در مسابقات انجام شده است که تقدیم مخاطبان می‌شود.

علی شیخی، فعال قرآنی و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نسیم اختران قرآنی» اراک، ضرورت فعالیت هرچه بیشتر در حوزه قرآن و اشاعه این فرهنگ را مورد تأکید قرار داد و افزود: مسابقات پس از گذشت چهل و سه دوره و ورود به چهل و چهارمین دوره فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذارده است و در شرایط فعلی که با بحران اقتصادی و کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم برگزاری مسابقات تاحدی با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش آیین‌نامه داوری باید یکی از اولویت‌ها باشد، ادامه داد: آموزش آیین‌نامه اهمیت دارد و آشنایی با مفاد آن 50 درصد از رتبه‌ای است که متسابقان کسب می‌کنند. داوران متناسب با آیین‌نامه داوری می‌کنند و اگر متسابقان شناخت کافی از مفاد داشته باشند قطعاً رتبه‌های بهتر و پیشرفت مطلوب‌تری در مسابقات خواهند داشت.

شیخی بیان کرد: مؤسسه نسیم اختران قرآنی می‌تواند متعهد شود که پس از برگزاری مسابقات منتخبان را با مفاد آیین‌نامه آشنا و وظیفه بازآموزی متسابقان را برعهده داشته باشد. طرح ساماندهی داوران از اقدامات قابل قبول سازمان اوقاف است، اما به شرط آنکه برای همه داوران لحاظ شود، چراکه شنیده‌ها حاکی از آن است برخی از داوران تراز اول کشور در این طرح شرکت نکردند.

وی با اشاره به اینکه انتظارست اداره کل اوقاف و اداره امور قرآنی این اداره کل در استان برای داوری مرحله استانی از پذیرش داوران غیربومی خودداری کرده و این امر را باجدیت به سمع و نظر مرکز برساند، بیان کرد: خوشبختانه استان مرکزی دارای داورانی با تراز بالا در بخش بانوان و آقایان است که نیاز استان به داوران غیربومی را برطرف می‌کند.

شیخی در خصوص محل برگزاری مسابقات قرآن از نبود مرکزی مجزا و در شأن جامعه قرآنی برای برگزاری جشنواره و مسابقات در سطح استان گلایه کرد و گفت: هرسال مسابقات در اماکنی برگزار می‌شود که زیرساخت لازم را ندارند. مسابقات اغلب در حواشی شهر و در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که امکان حضور برای غیر متسابقان را کاهش می‌دهد. برگزاری مسابقات فقط برای کسب رتبه نیست، بلکه هدف اصلی تبلیغ قرآن است. برگزاری مسابقات در امامزاده محمدعابد (ع) اراک خوب است، اما دسترسی مردم کم است، درصورتیکه مسابقات باید به‌گونه‌ای باشد که عموم مردم که علاقمند هستند از این فضا بهره‌مند باشند.

انتهای پیام
captcha