آزادسازی ۷۲ تن از زندانیان به نیت ۷۲ شهید کربلا در اردبیل
کد خبر: 3990457
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

آزادسازی ۷۲ تن از زندانیان به نیت ۷۲ شهید کربلا در اردبیل

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، گفت: با آزادسازی ۷۲ تن از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به نیت ۷۲ شهید کربلا در استان، از ایجاد آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری می‌کنیم.

آزادسازی ۷۲ تن از زندانیان به نیت ۷۲ شهید کربلا در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، ۲۲ مردادماه، در همایش شیرخوارگان حسینی، اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت ماه‌های محرم و صفر در خصوص آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی باید به طور کامل مورد توجه واقع شده و طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح که از سه سال گذشته آغاز شده برای چهارمین سال متوالی در حال اجراست و در این راستا از ظرفیت مردم حسینی و ولایتمدار استان، خیرین، سازمان‌ها، ادارات و نهاد‌های مختلف دولتی و غیردولتی بهره می‌گیریم تا با آزادسازی ۷۲ تن از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به نیت ۷۲ شهید کربلا بتوانیم خانواده‌های این زندانیان را شاد و از ایجاد آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری کنیم.

محبوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۲ نفر زندانی مالی با محکومیت ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کمک خیرین از زندان‌ها آزاد شده که اتفاق میمون و مبارکی است.

وی بیان کرد: رضایت شاکیان، آورده خود زندانیان، تسهیلات بانکی و تقسیط مبلغ پرونده‌ها نیز در آزادی این زندانیان هم استانی موثر بود.

محبوبی ادامه داد: درطول سه سال گذشته به ترتیب در حدود ۱۰۷ میلیون تومان سال دوم حدود ۱۶۶ میلیون تومان و در سال گذشته در حدود ۳۰۰ میلیون تومان در ماه‌های محرم و صفر برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می‌شود به یاری و مدد مردم عزیز و خیرین این رقم در طول سال به یک میلیارد تومان برسد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای بین اداره اوقاف استان، اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه تنظیم شده است تا با هم افزایی و هم‌پوشانی بهتر بتوانیم در این مسیر گام‌های موثری برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی برداریم.

محبوبی افزود: مطابق دستورالعملی که از ستاد دیه کشوری آمده در سراسر کشور پویش‌های متعددی با عناوین مختلف برای حمایت از زندانیان با جرائم غیرعمد انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: هماهنگی با شهرداری‌ها برای نصب بنر در راستای اطلاع رسانی بیشتر و هماهنگی با بخش‌های خصوصی و نیمه خصوصی و ادارات مختلف در اجرای طرح محرم و صفر و طرح هر مسجد یک زندانی، برگزاری پویش نذر هشتم با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به نیت امام هشتم ماهانه هشت زندانی از جمله اقداماتی است که انجام می‌گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اداره اوقاف استان اردبیل، حمایت از زندانیان را برای صیانت از آبروی خانواده‌های آن‌ها موثر دانست و گفت: در بحث اطلاع‌رسانی در حمایت از زندانیان باید نگاه هم‌افزایی و هم‌پوشانی داشته باشیم و در تامین زیرساخت‌ها به‌منظور تقویت باور‌های انسانی در کمک به همنوعان خود تلاش نماییم.

حجت‌الاسلام ستوده ادامه داد: در صورتی که ملکی به نیت آزادسازی زندانیان وقف شود می‌تواند طی سال‌های متمادی آورده پایداری برای کمک به زندانیان داشته باشد.

انتهای پیام
captcha