ویژه‌برنامه‌های اتحادیه قرآنی خراسان شمالی در محرم و صفر
کد خبر: 3990855
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

ویژه‌برنامه‌های اتحادیه قرآنی خراسان شمالی در محرم و صفر

طرح چله زیارت عاشورا و حفظ و تفسیر روزی یک آیه از قرآن، از برنامه‌های اتحادیه قرآنی خراسان شمالی در ماه‌های محرم و صفر است.

به گزارش ایکنا؛ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی در ایام محرم، برنامه‌های ویژه‌ای را با کمک مؤسسات و خانه‌های قرآن تدارک دیده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طرح برگزاری چله زیارت عاشورا و حفظ و تفسیر روزی یک آیه اشاره کرد که از شب اول ماه محرم آغاز شده و تا اربعین حسینی(ع) ادامه دارد.

همچنین طرح رسول اکرم(ص) با محویت تبیین و تفسیر سوره فجر با کمک مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت استان از اول محرم آغاز شده و تا پایان صفر ادامه دارد.

مؤسسه معراج شهر بجنورد به تبیین قیام امام حسین(ع) برای نوجوانان در کلاس‌های قرائت در روزهای دوشنبه و چهارشنبه بعد از ظهر می‌پردازد. همچنین درس‌ها و عبرت‌های قیام امام حسین(ع) و سبک زندگی حسینی برای بانوان کلاس‌های حفظ در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و یکشنبه و سه‌شنبه در دو کلاس ارائه می‌شود.

سیاه‌پوش کردن کلاس‌ها و فضای مؤسسه تا آخر ماه صفر جهت ایجاد شور و شعور حسینی میان قرآن‌آموزان، برنامه دیگر مؤسسه معراج است.

مؤسسه مشکات بجنورد نیز برنامه‌های ختم صلوات، ختم قرآن، چله زیارت عاشورا، تفسیر قرآن و آموزش قرآن را تدارک دیده است.

در مؤسسه فرشتگان حسینی در شهر اسفراین برنامه عزاداری امام حسین(ع)، چله زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی در مسکن مهر برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری دهه اول محرم ویژه بانوان در مسجد جامع شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی با همکاری هیئت حضرت زینب(س) شهر قاضی از سوی مؤسسه فاطمة الزهرا(س) در شهرهای قاضی و بجنورد اجرا می‌شود.

برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و نوحه‌خوانی ویژه کودکان در مرکز نگهداری کودکان ثریا همراه با قرائت نماز جماعت مغرب و عشاء از اول محرم تا اربعین حسنی، برگزاری چله زیارت عاشورا به صورت خانوادگی در منازل از سوی ساکنین مجتمع مسکونی جنت و برگزاری طرح حضرت رسول اکرم(ص) به صورت تفسیر روزی یک آیه در مرکز نگهداری کودکان ثریا همه روزه از دیگر برنامه‌های اتحادیه در این ایام است.

انتهای پیام
captcha