مسجدی که پناه اهالی محل در روزگار کرونا شد
کد خبر: 3992070
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
به مناسبت روز جهانی مسجد

مسجدی که پناه اهالی محل در روزگار کرونا شد

این روزها جهادگران برای مبارزه با کرونا مساجد را سنگر خود کرده‌اند؛ یکی از این سنگرهای جهادی، مسجد حضرت ابوالفضل شهرری است که جهادگران را از هر سن و شغلی گردهم آورده تا در صحنه مبارزه با کرونا سهیم باشند.

فعالیت‌های جهادی مسجد ابوالفضل شهرری در ایام کروناییبه گزارش ایکنا، گرچه هدف اصلی بنای مسجد، ایجاد مکان خاصی برای عبادت و راز نیاز با خداوند متعال است و علت نامگذاری آن به مسجد، از آن روست که جایگاه سجده و تواضع در پیشگاه خداوند متعال است؛ اما نباید از جنبه‌های دیگر مسجد غافل شد.

با نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام و پس از آن، درمی‌یابیم که مسجد از آغاز پیدایش تاکنون به عنوان مرکز مهمی برای انجام رسالت رسول خدا(ص)، منشأ تحولات و خدمات و پایگاهی برای ابلاغ پیام‌های الهی به شمار می‌رفته است. در حال حاضر نیز مساجد در زمینه‌های مختلف دارای فعالیت‌های گسترده هستند و هر قدر این فعالیت‌ها و کارکردها از تنوع بیشتری برخوردار باشد مسلماً از جذابیت و اقبال بیشتری برخوردار شده و مورد استقبال گسترده‌تری از سوی تمامی اقشار جامعه، به ویژه قشر جوان قرار خواهد گرفت که نتیجه آن افزایش اعتقادات مذهبی و دین باوری در سطح جامعه خواهد بود.

این روزها جهادگران برای مبارزه با کرونا مساجد را سنگر خود کرده‌اند. در ایامی که در سنگر مبارزه با کرونا هستیم جهادگران آستین‌های خود را بالا زده‌اند و تلاش می‌کنند تا مردم به سلامت روزگار بگذرانند.

یکی از این سنگرهای جهادی مسجد حضرت ابوالفضل شهرری است، که جهادگران را از هر سن و شغلی دور هم جمع کرده تا در صحنه میدان مبارزه با کرونا سهیم باشند. روز جهانی مسجد انگیزه گفت و گو با امام جماعت این مسجد شد.

حجت‌الاسلام حامد احمدپور، امام جماعت مسجد ابوالفضل شهرری درباره فعالیت‌های جهادی این مسجد در دوران کرونا گفت: پس از تعطیل شدن مساجد براساس نظر ستاد مقابله با کرونا، از این محدودیت به‌عنوان فرصت استفاده کردیم. از همان اوایل شیوع بیماری کرونا در کشور کارگروهی تشکیل شد تا بتوانیم در این بحران خدماتی را ارائه کنیم.

حجت‌الاسلام احمدپور افزود: با وجود قیمت گران ماسک و کمبود آن در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا با کمک خیرین محل برای تهیه پارچه و تولید ماسک اقدام کردیم. در این راستا پارچه‌هایی خریداری شد و با همکاری زنانی که در مسجد فعال بودند؛ هم در مسجد و هم در منازل توانستیم تعداد زیادی ماسک بهداشتی تولید کنیم که این ماسک‌ها پس از تولید، از سوی گروه‌های جهادی مسجد جمع‌آوری و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، مجدداً استرلیزه و بسته‌بندی‌ شد و از طریق ایستگاه‌های سلامت مسجد در بین مردم توزیع شد.

وی با بیان اینکه در مقابل مسجد، چند ایستگاه سلامت راه‌اندازی کردیم، تصریح کرد: در این ایستگاه‌ها پس‌ از آنکه ماسک به‌ اندازه نیاز تولید شد ماسک‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دادیم و به عابران و رهگذران هم خدمات تب‌سنجی ارائه دادیم و بروشورهای دستورالعمل مقابله با کرونا را هم در بین آنان توزیع می‌کردیم.

حجت‌الاسلام احمدپور با اشاره به اجرای طرح گشت سلامت، گفت: در این طرح افراد مختلفی را آموزش دادیم و در ساعات پرتردد به محلات اعزام کردیم تا به کسانی که بهداشت یا پروتکل‌های اعلامی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند. برای مثال اگر کسی ماسک نمی‌زند با روی خوش با او صحبت کرده و ماسکی به او هدیه می‌دادیم.

امام جماعت مسجد ابوالفضل شهرری در ادامه به بیان سایر فعالیت‌های جهادی این مسجد در روزگار کرونایی اشاره کرد و گفت: بحث بسته‌بندی ارزاق و توزیع آن برای نیازمندان از دیگر فعالیت‌های مسجدی ما بود و در مقوله حساب‌های دفتری افراد نیازمند که در دوران کرونا بیکار شده بودند نیز ورود کردیم و حساب‌های دفتری این افراد که داخل فروشگاه‌ها داشتند و نتوانسته بودند تسویه کنند را شناسایی کرده و با همکاری خیرین مسجد تمامی این حساب‌ها را تسویه کردیم.

حجت‌الاسلام احمدپور افزود: در ایام کرونا به دلیل ضرورت تأمین غذای گرم برای خانواده‌هایی که درگیر این بیماری منحوس بودند، چه در بیمارستان‌ها و چه در منازل با همکاری شبکه جهادی مساجد افراد را شناسایی کردیم و غذا و سوپ گرم و آبمیوه در اختیار آنان قرار دادیم.

وی همچنین اشاره‌ای به تأمین اقلام مورد نیاز بیماران کرونایی توسط این مسجد داشت و گفت: برای تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی که در منازل قرنطینه بودند و یا در بیمارستان‌ها بستری بودند نیز کارگروهی متشکل از خیران و فعالان مسجد تشکیل شد تا اقلام مورد نیاز بیماران از جمله کپسول اکسیژن و سایر موارد تأمین شود.

امام جماعت مسجد ابوالفضل شهرری در پایان گفت: یکی دیگر از اقدامات مسجد که با استقبال زیادی هم روبه‌رو شد، تأسیس فروشگاه اقلام اساسی مانند برنج و مرغ بود که در همین راستا سعی کردیم اقلام مورد نیاز مردم را در رایزنی با بخش‌های مختلف تهیه‌ کرده و با قیمت مناسب‌تر در اختیار آنان قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha