قرائت زیارت عاشورا زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود(عج) است
کد خبر: 3993187
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

قرائت زیارت عاشورا زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود(عج) است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان اردبیل،‌ گفت: زندگی امام حسین(ع) سراسر ایثار و معنویت است و پس از امام حسین(ع)، امام سجاد و امام محمدباقر(ع) نیز قرائت آن را بر شیعیان سفارش کرده و بر اهمیت آن پرداخته‌اند چرا که قرائت زیارت عاشورا زمینه ظهور مهدی موعود(عج) است.

رضازاده// قرائت زیارت عاشورا زمینه ظهور مهدی موعود(عج) استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان اردبیل،‌ چهارم شهریورماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: اقامه نماز اول وقت و قرائت زیارت عاشورا از کارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا و گودال قتلگاه بود.

وی بیان کرد: زندگی امام حسین(ع) سراسر ایثار و معنویت است و پس از امام حسین(ع)، امام سجاد و امام محمدباقر(ع) نیز قرائت آن را بر شیعیان سفارش کرده و بر اهمیت آن پرداخته‌اند چرا که قرائت زیارت عاشورا زمینه ظهور مهدی موعود(عج) است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان اردبیل،‌ ادامه داد: زیارت عاشورا جزو حدیث قدسی و از مهم‌ترین زیارت‌هاست، به طوری که قرائت آن هزاران حسنه دارد و پس از آن نماز زیارت هم مستحب است که اقامه شود.

کریمی بیان کرد: نیاز است تا در راستای ترویج فرهنگ قرائت زیارت عاشورا در بین مردم اقدامات لازم و اساسی انجام یابد تا بتوانیم قبل و بعد از ظهور امام عصر(عج) آمادگی لازم را برای استقبال از مهدی موعود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی، توزیع بسته‌های حمایتی به نیازمندان و ایتام نیز جزو اولویت‌های اساسی بوده و به همین منظور تمام سعی و تلاش خود را برای تحقق این هدف مهم به‌کار می‌گیریم.

انتهای پیام
captcha