دعوت نوه کربلایی کاظم ساروقی از استعدادهای قرآنی / طرح ملی تلاوت در قم اجرا می‌شود+فیلم
کد خبر: 3993315
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

دعوت نوه کربلایی کاظم ساروقی از استعدادهای قرآنی / طرح ملی تلاوت در قم اجرا می‌شود+فیلم

مدیر مؤسسه کربلایی کاظم کریمی ساروقی از برگزاری دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در قم خبر داد و گفت: این طرح ویژه دختران ۱۰ الی ۱۵ سال و پسران ۸ الی ۱۴ سال با هدف کشف و بررسی استعداد‌های قرآنی نوجوانان و جوانان در قم برگزار می‌شود.

دعوت نوه مرحوم کربلایی کاظم از استعدادهای قرآنی/اجرای طرح ملی تلاوت در قمحجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر کریمی، مدیر مؤسسه کربلایی کاظم کریمی ساروقی، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) بیان کرد: براساس آموزه‌های دینی ما و حدیث معروف امام علی(ع) که می‌فرمایند:« الْعِلْمُ مِنَ الصِّغَرِ كَالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ»، یادگیری در كودكی مانند كند و كاری روی سنگ است[ماندگار است] لذا والدین باید نسبت به آموزش و تربیت قرآنی و دینی فرزندان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های اصلی والدین، فرزندان هستند، افزود: والدین باید بدانند اگر به آموزش و حفظ قرآن فرزندانشان توجه و نگاه ویژه داشته باشند علاوه بر اینکه در این دنیا مایه سربلندی آن‌ها خواهند شد، در آخرت نیز از نعمت‌های ویژه‌ الهی بهره‌مند می‌شوند.

کریمی با تأکید بر اینکه آموزش و یادگیری حفظ قرآن فرزندان و والدین آن‌ها را در دنیا و آخرت بیمه می‌کند، اظهار کرد: حافظان و قاریان قرآن کریم مشمول پاداش‌های معنوی و الهی ویژه می‌شوند لذا باید فرزندانمان را از سنین کودکی برای کسب این نعمات الهی تشویق و ترغیب کنیم.

وی تصریح کرد: برای آینده روشن و رشد و تعالی، تربیت و آموزش فرزندانمان باید تلاش کنیم، فرزندآوری و تربیت فرزند از دستورات مورد تأکید دین اسلام است و همچنین خانواده جامعه‌ای کوچکی است که زیربنا و اساس ساختن جامعه بزرگ اجتماعی است و به همین جهت، اهمیت تربیت فرزند برای کسی پوشیده نیست.

کریمی اظهار کرد: دستیابی به اهداف بلندمرتبه و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در ایران مستلزم همکاری و همدلی متولیان امر و مردم است.

مؤسسه کربلایی کاظم؛ مجری منتخب طرح ملی تلاوت در قم

مدیر مؤسسه کربلایی کاظم کریمی ساروقی با یادآوری اهمیت و لزوم حفظ قرآن از دوره کودکی و نوجوانی بیان کرد: بر همین اساس، این مؤسسه در راستای انجام رسالت خویش مبنی بر آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم به کودکان و نوجوانان ، مجری منتخب دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در قم شده است.

وی در خصوص اهداف اصلی این طرح اظهار کرد: این طرح ویژه دختران در سنین 10 الی 15 سال و پسران در سنین 8 الی 14 سال با هدف کشف و بررسی استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان در شهر مقدس قم اجرا می‌شود.

کریمی با یادآوری این نکته که اوج یادگیری فرزندانمان در این رده‌های سنی است، تصریح کرد: نوجوانان این رده سنی فراغت بال بیشتری دارند و دغدغه‌ها و مسائل آن‌ها رنگ و بوی کودکانه دارد لذا می‌توان از همین سنین، مسیر آن‌ها را به سمت حفظ و یادگیری قرآن کریم سوق داد.

مدیر مؤسسه برگزیده مجری دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در قم بیان کرد: این طرح در 3 دوره 2 ساله [به مدت 6سال] برگزار می‌شود و هر ترم به مدت 4 ماه طول می‌‌کشد و کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی با توجه به اطلاعیه ستاد کرونا، 2 بار در هفته برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات قرآن هفتگی، محافل و کرسی‌های تلاوت، مسابقات قرآنی و اردوهای آموزشی و تفریحی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) انجام خواهیم داد.

کریمی شناسایی و کشف نخبگان و استعدادهای قرآنی را از اهداف والای این طرح دانست و ادامه داد: پس از شناسایی نخبگان قرآنی در این طرح، جهت شرکت در مسابقات و محافل قرآنی به سراسر کشور و خارج از کشور از جمله در کشورهای لبنان، سوریه و عراق و.. به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران اعزام می‌شوند. این طرح ملی با سه محوریت آموزش، حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قم برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.melitelavat.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های  ۰۲۵۳۷۷۴۳۷۷۶ و ۰۹۱۲۱۵۱۴۰۶۷ و ۰۹۹۰۲۵۳۱۶۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha