ثبت ۳۱۱ مؤسسه و خانه قرآن کردستان در سایت تلاوت
کد خبر: 3995418
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

ثبت ۳۱۱ مؤسسه و خانه قرآن کردستان در سایت تلاوت

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان از ثبت ۳۱۱ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی استان کردستان در سایت تلاوت خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ باب آن مؤسسه قرآنی هستند.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مجوز مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت با مراجعه به سایت تلاوت و تکمیل فرایند مربوطه از سوی سازمان دارالقرآن کریم صادر می‌شود.

وی از ثبت 311 مؤسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی استان کردستان در سایت تلاوت خبر داد و گفت: از این تعداد 40 باب آن مؤسسات قرآنی فعال سطح استان کردستان هستند

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷۵ خانه شهری و روستایی قرآن در استان کردستان به ثبت رسیده است، بیان کرد: تعداد ۳۶ مؤسسه قرآنی در این استان به ثبت رسیده و 4 مؤسسه دیگر هم مراحل ثبت‌نام در سایت تلاوت را انجام می‌هند.

وی ادامه داد: فعالیت مؤسسات، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی گام مؤثری برای تقویت فعالیت‌ها، شناسایی استعدادهای قرآنی و پرورش حافظان و قاریان قرآن کریم در این استان است.

مرادی استان کردستان را دارای استعدادهای قرآنی برجسته‌ای دانست و افزود: وجود قاریان و حافظان برجسته قرآن کریم در این استان بیانگر ظرفیت‌های قرآنی این استان است که باید برای تقویت و تربیت تعداد بیشتر این افراد در جامعه برنامه‌ریزی شود.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در رشته‌های مختلف، برگزاری مسابقات قرآنی و برگزار کلاس‌های تربیت‌ معلم از جمله فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی در استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha