حذف «قصه‌گویی برتر» از جشنواره قصه‌گویی
کد خبر: 3995618
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

حذف «قصه‌گویی برتر» از جشنواره قصه‌گویی

حذف بخش «قصه‌گویی برتر» در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دوره بیست‌وسوم و انتشار تازه‌ترین آلبوم موسیقی کودکان با آهنگ‌سازی «کیوان کیارس» به نام «کیمیا» مهم‌ترین اخبار روز دوشنبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش ایکنا، ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشت: مسئول کمیته قصه‌گویان برتر با تشریح جزییات بیست‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، گفت: بخش قصه‌گویی برتر با ویژگی‌های متنوع قرار بود برای اولین بار در این دوره برگزار شود که در مرحله اول به دلیل کافی نبودن سوابق فرستاده شده از این دوره حذف شد.

وحید خسروی با بیان این‌که در این بخش قرار بود تنها یک قصه‌گو برگزیده شود افزود: در این بخش افرادی می‌توانستند شرکت کنند که دارای سوابق تخصصی قصه‌گویی بوده و یا در دوره‌های مختلف جشنواره قصه‌گویی حائز رتبه اول تا سوم بخش کشوری یا بین‌الملل شده و یا آن‌که در جشنواره‌های معتبر خارجی رتبه اول تا سوم را کسب کرده باشند.

مسئول کمیته قصه‌گویی با اشاره به اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی به شرکت‌کنندگان در این بخش ادامه داد: با توجه به سوابقی که برای این بخش فرستاده شد و بررسی‌های انجام شده تعداد افرادی که از این شرایط برخوردار باشند از ۱۰ نفر کمتر بود به همین دلیل این بخش از جشنواره بیست‌وسوم حذف شد. بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

تازه‌ترین آلبوم موسیقی کودکان با آهنگ‌سازی کیوان کیارس به نام کیمیا از مجموعه سه آلبوم جدید موسیقی کودکان با پایان مراحل فنی از سوی کانون پرورش فکری منتشر و عرضه می‌شود. کیارس که آهنگ‌سازی و تنظیم این آلبوم را بر عهده دارد، در گفت‌وگویی توضیح داد: تمام آثار این آلبوم براساس شعرهای منتشرشده در کتاب‌های کانون انتخاب و برای‌شان آهنگ‌سازی شده است.

او افزود: همه‌ی این آثار ارکسترال هستند و از تمام سازهای ارکستر در آن استفاده و تنظیم برای ارکستر بزرگ انجام شده، هرچند محور اصلی سازبندی روی گیتار استوار است و بعد، پیانو و فلوت.آثار حال وهوای متنوعی دارند و به تبعیت از شعرها، ریتمیک و شاد هستند، هرچند کارهای آرام‌تری هم در این آلبوم داشته‌ایم.

کیمیا کیارس، دختر این هنرمند به همراهی پدر، آثار این آلبوم را خوانده و برخی از قطعات نیز به شکل کُر اجرا شده است.

آواز خروس، بادکنک من، باران، برف می‌بارد آرام، دریا، انتظار دل‌ها، گل مامان، ماه و ستاره، ماهی‌، مهتاب من، مانند یک گل، رقص باران و زمستان رفت اسامی قطعات این آلبوم است.

محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پیشتر اعلام کرده بود به‌زودی سه آلبوم مستقل موسیقی برای کودکان به همت کیوان کیارس، آیدین کاظمی‌زاد و صابر جعفری از سوی این مجموعه روانه‌ی بازار موسیقی کشور می‌شودکه نوشتم دوستت دارم با آهنگ‌سازی و تنظیم صابر جعفری و هاجستم و واجستم اثر آیدین کاظمی‌زاد دو آلبوم دیگر ارایه شده از سوی کانون است.
براساس این اعلام، سه آلبوم هم‌اینک درحال تکثیر نهایی است و به‌زودی در شکل فیزیکی و نیز آنلاین، عرضه خواهد شد.

دورهمی فعالان حوزه‌ی بازی و اسباب‌بازی روز ۱۶ شهریور به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع بررسی وضعیت صنعت اسباب‌بازی ایران به شکل آنلاین برگزار می‌شود. محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای با اعلام این خبر گفت: کانون چند سال است که نشست‌های تخصصی این‌چنینی را با موضوع اهمیت اسباب‌بازی در طول سال به بهانه‌هایی مثل جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی یا مشورت با تولیدکنندگان اسباب‌بازی در خصوص وضعیت موجود و مشکلات و راهکارهای مناسب، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند. این نشست‌ها به جهت هم‌فکری و تعامل با تمام بخش‌های مختلف صنعت اسباب‌بازی برای ارتقای این حوزه انجام می‌شود.

وی درباره‌ نقش و اهمیت این نشست‌ها توضیح داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی است. امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا باید تدابیر مناسبی را اتخاذ کند و در این خصوص بهترین کسانی که می‌توانند کمک کنند دست‌اندرکاران این حوزه و تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران هستند.

به گفته‌ مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ی کانون، این اداره‌کل در طی این سال‌های اخیر سیاست‌ها و برنامه‌های تولید خود را به صورت تعاملی و مشترک اجرا کرده؛ برای مثال برخی از تولیدات جدید اسباب‌بازی ایرانی و یا محصولات تجدید تولید پرمخاطب با همکاری تولیدکنندگان اسباب‌بازی طراحی و به بازار عرضه شده است. حمایت کانون از تولیدکنندگان جوان و یا معرفی ایده‌پردازان جوان و خلاق در حوزه‌ی طراحی اسباب‌بازی از جمله‌ این اقدام‌های جدید بوده است.
دورهمی فعالان صنعت اسباب‌بازی به همت کانون پرورش فکری کودکان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha