علاقه مسلمانان برزیل به دعای هفتم صحیفه سجادیه
کد خبر: 3997036
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
شیخ محمدخلیل:

علاقه مسلمانان برزیل به دعای هفتم صحیفه سجادیه

فعال فرهنگی و نخستین مترجم صحیفه سجادیه به زبان پرتغالی گفت: متأسفانه سرشت انسان به گونه‌ای است که تا به امتحان، بلا، ابتلا و بیماری دچار نشود به ارتباط با خداوند توجهی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین وبینار بین‌المللی «صحیفه‌پژوهشی» به همت بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه و مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه، یکشنبه 21 شهریور در برزیل برگزار شد. 

شیخ محمدخلیل؛ فعال فرهنگی و نخستین مترجم صحیفه سجادیه به زبان پرتغالی در  این نشست اظهار کرد: امروز اهمیت و تأثیر دعا در امیدبخشی و بهبودی بیماری‌های جسمی با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه برکسی پوشیده نیست.

فعال فرهنگی کشور برزیل با توضیحاتی درباره انگیزه خود برای ترجمه صحیفه سجادیه به زبان پرتغالی، افزود: ما در برابر خداوند متعال، قرآن و ثقل اصغر، یعنی اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) مسئولیت بزرگی برعهده داریم و آن، معرفی آن‌ها به عنوان گنج‌هایی ارزشمند به مردمی است که با آن‌ها تعامل داریم.

محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی در کشور برزیل ادامه داد: صحیفه سجادیه کتاب بسیار تأثیرگذاری است، به ویژه ادعیه‌ای که بُعد خانوادگی، اجتماعی و گفتمان میان انسان و خداوند تبارک و تعالی را به همراه دارد.

شیخ خلیل درباره تأثیر دعا در بهبود بیماری‌های جسمی، با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه، تصریح کرد: مشکل انسان این است که تا زمانی که به امتحان، بلا و بیماری دچار نشود، به ارتباط میان خود و خدایش توجهی ندارد. همه‌گیری ویروس کرونا موجب شد همه انسان‌ها، از مسلمانان گرفته تا یهودیان و مسیحیان و حتی بودایی‌ها، برای رهایی از بلا و طلب عافیت و سلامت، به دنبال دعا و نصوص دینی بگردند.

وی با اشاره به تأکید بسیاری از علما بر خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه، گفت: این دعا حتی به زبان پرتغالی نیز بسیار عمیق و تأثیرگذار است و بسیاری از مردم برزیل از آن بهره می‌برند.

انتهای پیام
captcha