ایجاد نفرت در جامعه مذهبی تحمل نخواهد شد
کد خبر: 3997590
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
معاون دادستان آمریکا:

ایجاد نفرت در جامعه مذهبی تحمل نخواهد شد

پس از آنکه دادگاهی در آمریکا، رهبر یک گروه شبه‌نظامی را به دلیل بمب‌گذاری در مسجدی در خارج از مینیاپولیس در سال 2017 و هدف قرار دادن اقلیت اهل سومالی در ایالات‌متحده، به 53 سال زندان محکوم کرد، لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: حکم امروز روشن می‌کند، ایجاد رعب و وحشت در جامعه مذهبی و اقدامات تروریستی که به نفرت دامن می‌زند، تحمل نخواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، این انفجار در ماه اوت سال 2017 در مسجد اسلامی دارالفاروق رخ داد. متهم در حالی که سوار بر خودرو وانت بود، بمبی را از پنجره مسجد به داخل آن پرتاب کرد، درحالی‌که نمازگزاران نیز در آن مسجد حضور داشتند. وی سپس از محل گریخت.

پس از محاکمه پنج‌هفته‌ای، امیلی کلر هری، 50 ساله، در ماه دسامبر به پنج اتهام فدرال مربوط به انفجار بمبی لوله‌ای در مرکز اسلامی دارالفاروق در بلومینگتون، مینه‌سوتا، درحالی‌که نمازگزاران برای ادای نماز صبح در مسجد حضور داشتند، محکوم کرد. در این انفجار کسی آسیب ندید.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امیلی کلر هری که پیش‌تر با نام مایکل هری شناخته می‌شد، در ارتباط با بمب‌گذاری در 5 اوت 2017 در مرکز اسلامی دارالفاروق در بلومینگتون، مینه‌سوتا به حبس ابد محکوم شد.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: هری به دنبال ایجاد رعب و وحشت در کل جامعه مذهبی بود. حکم امروز روشن می‌کند که چنین اقدامات تروریستی که به نفرت دامن می‌زند، تحمل نخواهد شد.

پس از صدور این حکم، قاضی منطقه‌ای ایالات‌متحده دونوان فرانک این حمله را اقدامی پیچیده و عمدی و مصداق تروریسم داخلی توصیف کرد.

اف بی ای در مارس 2018، هری و دو همدستش را که همگی اهل ایلینوی بودند، دستگیر کرد.

این سه نفر در ژوئن همان سال متهم شدند. دو شریک دیگر، اما مایکل مک کارتر و جو موریس در ژانویه 2019 به نقش خود در بمب‌گذاری اعتراف کردند.

انتهای پیام
captcha