معرفی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی
کد خبر: 3997748
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

معرفی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی که اولین مسابقات حضوری قرآن در دوران کرونایی نیز هست، معرفی شد و بر اساس آن سینا طباخی از آذربایجان شرقی نمایندگی ایران در مسابقات را خواهد داشت.

معرفی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی / برگزاری اولین رقابت‌های حضوری در دوران کروناییبه گزارش ایکنا، نتایج آزمون انتخابی رشته حفظ کل قرآن کریم اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن که روز ۱۴ شهریورماه با حضور ۱۲ حافظ کل قرآن برگزار شده بود، اعلام شد. افراد حاضر در این آزمون نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در سال‌های 1398 و 1399 بود‌ه‌اند.

پس از آنکه دعوتنامه از کشور کرواسی برای اعزام حافظ کل قرآن به مسابقات این کشور دریافت شد، کمیته اعزام و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به برگزاری آزمون انتخابی کردند.

بر همین اساس از حافظان کل قرآن کریم که طی دو سال اخیر در مسابقات سراسری قرآن کریم(1398 و 1399) حائز رتبه شده بودند، دعوت شد تا در آزمون انتخابی حضور داشته باشند. از بین 13 برگزیده 12 نفر در آزمونی که روز 14 شهریورماه برگزار شد حضور یافتند تا خروجی این آزمون معرفی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی باشد.


بیشتر بخوانید و ببینید:

رقابت ۱۲ حافظ کل قرآن برای اعزام به مسابقات بین‌المللی + فیلم

آزمون انتخاب نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن


بر اساس گزارش ایکنا، در پایان این آزمون و براساس اعلام معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، «سینا طباخی» از استان آذربایجان شرقی به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی حضور خواهد یافت.

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اعلام نتایج آزمون انتخابی، گفت: کشور کرواسی برای اعزام متسابقان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است که از جمله آنها تزریق هر دو دُز واکسن کروناست. همچنین شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید زیر 27 سال سن داشته باشند. بر همین اساس سینا طباخی از استان آذربایجان شرقی به عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات حضور خواهد یافت.

وی افزود: نماینده کشورمان روز 31 شهریورماه اعزام می‌شود که امیدواریم بتواند نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزمان باشد. همچنین باید از همراهی کمیته اعزام و دعوت از قاریان برای همکاری مناسب در برگزاری آزمون که زمان بسیار اندکی برای برگزاری و اعلام نتایج آن وجود داشت، تشکر کنم.

وی نتایج این آزمون به ترتیب رتبه اول تا دوازدهم را بدین شرح اعلام کرد: سینا طباخی از آذربایجان شرقی، رسول تکبیری از تهران، ابوذر کرمی از مرکزی، علیرضا سامری از خوزستان، محمد خاکپور از خراسان رضوی، امیدرضا رحیمی از گیلان، محمدجواد دلفانی از تهران، محمدرضا احمدی از قم، حسین خانی از اصفهان، محمد لائینی از مازندران، احمد معتمدی از قم، امیرحسین زرگری از مازندران.

یادآور می‌شود، آخرین دوره‌ای که مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی برگزار شده بیست و ششمین دوره این مسابقات بوده که مهرماه سال 1398 و قبل از همه‌گیری کرونا برگزار شده است که طی آن رقابت‌های نمایندگان کشورمان در رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. مسابقات کرواسی از جمله مسابقاتی است که حضور نمایندگان ایران در آن اغلب همراه با موفقیت بوده است.

انتهای پیام
captcha