آموزش 1000 قرآن‌آموز در طرح ملی «تحفیظ رضوی»
کد خبر: 3997931
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

آموزش 1000 قرآن‌آموز در طرح ملی «تحفیظ رضوی»

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: از سال 98 که طرح ملی تحفیظ رضوی با هدف آموزش قرآن و معارف قرآنی آغاز شده است تا کنون بیش از 1000 قرآن آموز زیر نظر 100 مربی قرار گرفته‌اند

آموزش 1000 قرآن‌آموز در طرح ملی «تحفیظ رضوی»به گزارش ایکنا و به‌نقل از مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام مسعود میریان، مدیر این مرکز، درخصوص طرح ملی «تحفیظ رضوی»، اظهار کرد: دوره‌های آموزش قرآن و تعالیم قرآنی توسط مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت markazquran.razavi.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.

وی ادامه داد: طرح ملی «تحفیظ رضوی»، نخستین بار از مهر تا دی‌ماه سال 98 در چهار دوره تربیت مربی آغاز شد که در آن 250 نفر تحت آموزش قرار گرفتند تا برای آموزش حفظ قرآن در سراسر کشور کار خود را آغاز کنند.

میریان بیان کرد: این طرح تازه آغاز شده بود که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و به‌همین خاطر، کلاس‌ها به دو شکل حضوری و مجازی از همان ابتدا برگزار شد. در همان اولین دوره 400 قرآن آموز تحت آموزش قرار گرفتند و دوره‌های ما سه ماهه و در هر فصل برگزار می‌شد. در حال حاضر 1000 قرآن‌آموز زیر نظر 100 مربی در سراسر کشور تحت تعلیم قرار دارند و به حفظ قرآن مشغول‌اند و خوشبختانه روند کار بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از برگزاری این دوره‌ها در مشهد و گلبهار به طور مجازی و حضوری خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون در مشهد 80 مسجد و حسینیه با این طرح همکاری دارند و در مشهد، نگاه ویژه‌ای به ترویج آموزش قرآن در حاشیه شهر شده است. بلوار توس و شاهنامه با بیش از 10 مسجد و حسینیه و آموزش 200 قرآن آموز از نواحی فعال ما در این طرح ملی به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: در پایان هر دوره آزمون‌های شفاهی و کتبی از قرآن‌آموزان گرفته می‌شود و به این وسیله پیشرفت آنها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. خوشبختانه به تناسب حضور علاقه‌مندان و مشارکت آنها در این طرح از یک تا دوازده جزء قرآن تاکنون حفظ شده است که میانگین هر دو ماه یک جزء حفظ شده را نشان می‌دهد.

میریان افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح آن است که همزمان با حفظ آیات قرآن، مفاهیم قرآنی و دینی نیز به داوطبان آموزش داده می‌شود و همه کلاس‌های این مجموعه ملزم به آموزش معارف قرآنی هستند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی بیان کرد: به لطف خداوند متعال و در سایه عنایت امام‌رضا(ع) استقبال از این طرح ملی تا اندازه‌ای خوب بوده است که از مرزهای کشور فراتر رفته و ما با خبر شده‌ایم که تعدادی از قرآن‌آموزان ما در خارج از کشور و حتی اروپا و امریکا به حفظ قرآن کریم در قالب این طرح پرداخته‌اند، در صورتی‌ که برای اجرای این طرح در خارج از کشور هیچ تبلیغاتی تا کنون صورت نگرفته است و این خود قرآن‌آموزان بوده‌اند که این قرآن‌آموزی را به خارج از مرزهای کشور گسترش داده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: چشم‌انداز ما برای این طرح آن است که بتوانیم الگوی مشهد را که با فعالیت تمام مساجد شهر اجرایی شد و به نتیجه رسید، ابتدا در شهرهای مذهبی قم، شیراز و سپس در سراسر کشور اجرایی کنیم تا در هر جای کشور عزیزمان کسی داوطلب حفظ قرآن بود بتواند از طریق مسجد محل خود در این طرح شرکت کرده و در این مسیر معنوی قدم بگذارد.

انتهای پیام
captcha