پایان رقابت در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی
کد خبر: 3997954
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

پایان رقابت در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از پایان رقابت 532 متسابق در مرحله‌ی استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف استان خبر داد.

پایان رقابت در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضویجعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی در مرحله استانی از 20 شهریورماه آغاز و تا 25 شهریورماه، به‌صورت ارتباط زنده تصویری و ضبط اثر در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در بخش آقایان با حضور 364 متسابق از شنبه 20 شهریور ماه آغاز و تا سه‌شنبه 23 شهریورماه ادامه یافت و در بخش بانوان نیز طی دو روز پایانی هفته در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور 168 متسابق اجرا شد.

حسینی ابزار کرد: داوری این دوره از مسابقات در بخش آقایان با ریاست قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم استاد هاشم روغنی و با حضور اساتیدی چون حامد شاکرنژاد، استاد حکیم باشی، استاد پناهی، استاد عابدین زاده و... و در بخش بانوان نیز توسط اساتیدی برجسته در این حوزه انجام شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی افزود: با توجه به شرایط کرونا از اعزام قاری به شهرستان‌ها جلوگیری شد و داوری در محل اداره اوقاف از طریق ویدئوکنفرانس صورت گرفت، به این ترتیب که متسابقان در هر شهرستان با حضور در اداره اوقاف آن شهرستان به ارائه کار در رشته خود پرداختند.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بخش اصلی این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جز، حفظ 10 جز و حفظ 5 جز، رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به صورت ارتباط زنده تصویری و رشته‌های دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم به صورت ضبط اثر اجرا شد.

حسینی گفت: همچنین رشته تفسیر چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی 11 مهرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: داوران این دوره از مسابقات به صورت متمرکز در محل اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی به امر قضاوت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha