سیر مطالعاتی مدرسه ابرار و اهل بیت(ع)
کد خبر: 3998162
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

سیر مطالعاتی مدرسه ابرار و اهل بیت(ع)

سیر مطالعاتی مدرسه علوم اجتماعی و اهل بیت(ع) به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با دوره‌های این مدارس منتشر شده است.

سیر مطالعاتی مدرسه ابرار و اهل بیت(ع)به گزارش ایکنا، مدارس علوم اجتماعی (ابرار) و اهل بیت علیهم السلام، جدول سیر مطالعاتی مدرسه علوم اجتماعی و اهل بیت(ع) را برای آگاهی و آشنایی بیشتر مخاطبان منتشر کرده است.

دوره تسبیح

مقدمات تدبر در قرآن، روش‌های تفکر در قرآن، تدبر کلمه‌ای، تدبر سوره‌ای و تدبر قرآن به قرآن از روش‌های تدبر در این دوره است که مهارت‌های طیب‌گزینی، تربیت دینی کودک، تفکر قرآنی، خیرگزینی، برنامه‌ریزی، بلوغ با هم بودن، پرورش تفکر شنیداری، پرورش تفکر مشاهده‌ای را به مخاطبان آموزش می‌دهند.

خروجی این دوره نیز ارائه یک سوره در قالب همایش، ارائه سوره در بیوت نورانی، ارائه پژوهش، ارائه سوره در خوابگاه‌ها و محافل ثابت دانشجویی به صورت منظم و ارائه سوره در حضور مسئولان مدارس دانشجویی بوده است.

دوره حمد

تدبر مکی، تدبر مدنی، تدبر ادبی و تدبر روایی از روش‌های تدبر در این دوره است و مخاطبان تدبر در ساحت بیت، تدبر در ساحت جامعه، هنر خوب زیستن، موانع خوب زیستن، اصلاح رویکرد تدبر، زیرکی در میدان عمل، مطالعات تخصصی خانواده و ... را فرا گرفتند.

خروجی این دوره نیز پژوهش آخرت‌گرایی در سور طواسین، پژوهش شبه نظام آسیب‌ها در سور مسبحات و راهکارهای رفع آن‌ها و پیاده‌کردن تدبر ادبی روی سوره تهلیل بود.

دوره تهلیل

تدبر در قالب‌های ادبی کلام، شیوه دستیابی به گزاره‌های یقینی، شیوه رجوع به کتاب برای دستیابی به علم، شیوه پیاده‌سازی قرآن (عمل، عملیات‌سازی، عرصه‌سازی و نظام‌سازی) از روش‌هایی است که برای تدبر در این دوره به کار گرفته شده است.

خروجی این دوره نیز تسلط روی سوره تهلیل شامل همه رویکردهای قبل و نحوه خوانش سوره تهلیل بود. 

انتهای پیام
captcha