دفاع مقدس هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد
کد خبر: 3998420
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

دفاع مقدس هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش‌آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بلاغی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش‌آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: باید بگویم ارزش‌هایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، اجازه نداد حتی یک وجب از خاک این کشور را در اختیار دشمن بگذاریم و امروز نیز به همان ارزش‌ها برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی نیاز داریم. هنوز هستند کسانی مثل سردار شهید کاظمی که ناگفته‌ها و اسرار بسیاری از جنگ در سینه‌های خود دارند و باید عزیزانی که اهل رسانه و خبر هستند به سراغ این سرداران حقیقی دفاع مقدس بروند و از آنها بیان حقایق جنگ را مطالبه کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر اظهار کرد: درباره دفاع مقدس علی‌رغم همه آثاری که منتشر شده است؛ مطالبی که بیان شده و تمام زحماتی که برخی از اصحاب رسانه در این عرصه کشیده‌اند هنوز حق مطلب ادا نشده است. منظور فقط آن اسرار و تاکتیک‌های نظامی نیست بلکه منظور ناگفته‌هایی است که با ارزش‌های انسانی و اسلامی سروکار دارد.

وی افزود: چه فداکاری‌ها و جانفشانی‌هایی که برای ما یادآور اتفاقات روز عاشورا است، چه گذشت و ایثار‌هایی که امروز اگر کسی بشنود خیال می‌کند اینها داستان‌هایی است که زاییده خیالات است، در حالی که اینها اتفاقاتی است که در واقع اتفاق افتاده و جوانان و بسیاری از مردم ما از آن بی‌اطلاع هستند.

حجت‌السلام بلاغی تأکید کرد: نباید بگذاریم ارزش‌های دفاع مقدس از یادها برود، چرا‌که حفظ این ارزش‌ها یعنی حفاظت و حراست از انقلاب؛ خدایی نکرده اگر ما در حوزه دفاع مقدس کم‌کاری کنیم آسیب به انقلاب وارد می‌شود و اگر این حرف‌ها از زبان سرداران و جانبازانی که در آن روزها حماسه آفریدند بیان نشود ممکن است روزی بیاید که جوانان عزیز ما فکر کنند اینها افسانه است، چراکه با فاصله گرفتن از آن روزها غبار کهنگی بر خاطرات نشسته و کم کم فراموش می‌شوند. لذا لازم است هم مسئولان در راستای حفاظت و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس تدبیری بیندیشند و هم اصحاب رسانه تلاش کنند تا واقعیات دفاع مقدس آن‌گونه که هست به گوش مردم برسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر اظهار کرد: این جمله شهید جهان‌آرا که خطاب به علما می‌فرماید اینجا در جبهه‌ها نه شکم پر می‌جنگد و نه سلاح پر بلکه ایمان است که در برابر کفر می‌جنگد، اینجا باورها و اعتقادات است که می‌جنگد، اینجا اندیشه‌ها و باورهای معنوی هستند که می‌جنگند، اینها از ما سیرتر هستند پر کردن ظرف روح‌ها بر عهده شماست.

وی گفت: باید توجه کرد که در دفاع مقدس نمونه‌ای از جنگ‌های زمان پیامبر(ص) را می‌بینیم، مثل جنگ احد را می‌بینیم، آن زمانی که احیاناً در برخی از مواقع بعضی از نیروها توجهشان به دستور فرماندهی ضعیف می‌شود و یا خدای ناکرده غیر از آنچه که وظیفه انقلابی آنهاست در دل‌هایشان رسوخ می‌کند و آنها را از مسیر اصلی دور می‌کند.

بلاغی افزود: امروز هم که در سال ۱۴۰۰ قرار داریم باز هم دیدیم که اگر در بین مسئولان جمهوری اسلامی اگر خدای نکرده کسی از مسیر اصلی انقلاب و دستورات فرماندهی انقلاب دور شود و به دنبال مطامع دنیوی برود چه بر سر انقلاب و مردم می‌آید تا جایی که جبران آن ممکن است تا سال‌ها به طول بیانجامد و یا شاید هم قابل جبران نباشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر گفت: در هشت سال دفاع مقدس نمونه جنگ حنین را دیدیم، آنجا که در همان تعداد نیروهای اندک ایمان بسیار ضعیف وجود داشت ولی بر نیروهای بی‌شمار دشمن پیروز شدند. اعتماد به نیروهای با ایمان و انقلابی امروز هم باید وجود داشته باشد. رهبر معظم انقلاب بارها سفارش فرموده‌اند که از نیروهای جوان انقلابی و حزب اللهی که دلسوز مردم هستند جهت خدمت به مردم استفاده کنید و این باید سرلوحه باشد. یکی از ارزش‌هایی که شهید میثمی در دفاع مقدس بر روی آن تأکید داشته است وجود اخلاص در نیروها و عملیات‌ها بود، هر جا که اخلاص بود موفقیت و پیروزی هم بود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند جبهه‌ها یک دانشگاه است؛ سخن بسیار درست و به جایی است زیرا خیلی از جوان‌های ما در دانشگاه جبهه‌ها به مقام والایی رسیدند و خیلی از کسانی که وارد جبهه شدند روحیه آنها در زمان ورودشان با روحیه آنها در زمان برگشت از جبهه‌های حق علیه باطل بسیار متفاوت بود، در واقع متحول شده بودند و خیلی از همین عزیزان معتقد بودند که دوباره و سه باره باید در جبهه‌ها حضور یابند، چراکه می‌خواستند از فضای جبهه‌ها بهره ببرند.

حسین رشیدی

انتهای پیام
captcha