️آغاز کلاس‌های قرآنی مهدالرضا(ع)‌ از مهرماه
کد خبر: 3998475
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

️آغاز کلاس‌های قرآنی مهدالرضا(ع)‌ از مهرماه

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از آغاز ترم تحصیلی جدید کلاس‌های آموزش قرآن مهدالرضا(ع) از ابتدای مهرماه امسال در مشهد و سراسر کشور خبر داد.

️آغاز کلاس‌های قرآنی مهدالرضا(ع)‌ از مهر ماهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، درباره برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم، در قالب کلاس‌های مهدالرضا(ع) همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت‌نام دوره‌های جدید مهدالرضا(ع) از مردادماه امسال آغاز و تا امروز تنها در مشهد 400 کلاس برای برگزاری از ابتدای مهر تشکیل شده است.

وی از برگزاری این دوره از کلاس‌ها به‌طور مجازی و حضوری خبر داد و تأکید کرد: ترم تحصیلی جدید از 17 مهرماه سال جاری آغاز می‌شود و کودکانی که پنج سال تمام را دارند، می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام برای کودکان مشهدی از طریق سامانه markazquran.razavi.ir و در سایر شهرهای کشور به شکل حضوری است و کلاس‌های این دوره نیز در مساجد، مکان‌های وقفی و کانون‌های رضوی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

میریان با اشاره به این که در این دوره‌ها، مجرب‌ترین مربیان حضور دارند و به آموزش قرآن کریم به زبان کودکان خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: تمام تعالیم و آموزه‌های قرآنی در این دوره با بازی، شعر و قصه همراه است و کودکان پیش از دبستان را با آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی آشنا می‌کند. این کلاس‌ها برای سه روز در هفته و در هر جلسه دو ساعت طراحی شده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی بیان کرد: سابقه این دوره از کلاس‌های آموزش قرآنی، به سال 77 بازمی‌گردد و از آن زمان، تاکنون 24 دوره سالانه برگزار شده است و اکنون در ابتدای دوره بیست‌وپنجم هستیم. این کلاس‌ها از سال 96 تحت نظارت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار شده و با اینکه پیش از آن تنها در 9 استان برگزار می‌شد، بعد از آن به‌طور سراسری در کشور اجرایی شده و با استقبال خوبی از سوی جامعه مخاطب همراه بوده است.

وی تصریح کرد: طرح آموزش قرآن کریم برای نونهالان با هدف شکل‌دهی به نظام فکری آنان متناسب با ارزش‌های متعالی اسلام ناب محمدی است و در این دوره‌ها آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) و مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز در دستور کار قرار دارد.

میریان از همکاری دستگاه‌ها برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد معنوی خبر داد و تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش‌وپرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تاکنون همکاری‌های خوبی با این طرح ملی داشته‌اند و مرکز قرآن کریم آستان قدس این آمادگی را دارد تا هر ارگان و سازمانی که تمایل دارد در این طرح حضور داشته باشد را در این حرکت معنوی بزرگ سهیم کند.

 دوره‌های آموزش قرآن کریم برای نونهالان تحت عنوان مهدالرضا تنها برای کودکان پنج سال و پیش‌دبستانی است و در صورت تمایل به ادامه این دوره‌های قرآنی علاقه‌مندان می‌توانند در طرح شکوه تلاوت رضوی و شباب‌الرضا(ع) که توسط همین مرکز‌ برای دوره‌های سنی نوجوان و بزرگسالان برگزار می‌شود، استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha