طولانی‌ترین پرچم عزای حسینی در بین‌الحرمین + عکس
کد خبر: 3998573
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

طولانی‌ترین پرچم عزای حسینی در بین‌الحرمین + عکس

طولانی‌ترین پرچم سوگ و عزای حسینی گرد حرم سیدالشهداء و حضرت ابوالفضل العباس(ع) طواف داده شد و دلدادگان اباعبدالله از طوائف مختلف آن را تأکید بر وحدت ملت عراق زیر پرچم امام حسین(ع) توصیف کردند.

طولانی‌ترین پرچم عزای حسینی گرد حرم سید الشهداء و حضرت عباس(علیهما السلام) طواف داده شد/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، طولانی‌ترین پرچم سوگ و عزای امام حسین(ع) در سطح جهان، روز شنبه دهم صفر 1443 برابر با هجدهم سپتامبر 2021 حول حرم و بارگاه سیدالشهداء(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) طواف داده شد.

این پرچم که طول آن به 12 هزار متر می‌رسد بر دوش اهالی استان دیالی عراق و مشارکت نمایندگانی از همه طوایف سنی، شیعه، کرد و ترکمان عراق و نمایندگانی از نهادهای امنیتی، دینی و خدماتی و چهره‌هایی مدنی و شیوخ عشایر عراق با شعار «از دیالی مقاوم تا کربلای شهادت و رشادت» حمل شد.

این آئین برای ششمین سال متوالی در حال برگزاری است و هر ساله در  روز دهم صفر برگزار می‌شود.

راهپیمایی حمل طولانی‌ترین پرچم عزای حسینی از نزدیک دفتر مرکزی با عبور از قبلة الإمام الحسين(عليه السلام) آغاز می‌شود و به صحن حرم شریف امام حسین(ع) می‌رسد و از آنجا با عبور از بین‌الحرمین به سمت حرم حضرت ابوالفضل العباس برده می‌شود.

أبو بحر الأرنؤوطي، ناظر بر دوخت این پرچم می‌گوید، در ابتدای برگزاری این آئین در شش سال پیش طول پرچم 2 هزار بود و امروز به 12 هزار متر رسیده است.

وی افزود: این پرچم هر ساله در یکی از مناطق دیالی دوخته می‌شود و همه طوائف دیالی در حمل آن مشارکت دارند تا همبستگی ملی عراقی‌ها با عشق به امام حسین(ع) نشان دهد.

الأرنؤوطي می‌گوید: ما با این راهپیمایی پرچم به دنیا این پیام را می‌دهیم که طوایف مختلف جامعه عراقی به طور کلی و فرزندان استان دیالی به طور خاص با یکدیگر برادرند و به دنبال ثابت می‌کنیم که این امام حسین(ع) است که ما را با یکدیگر متحد کرده است و این پرچمی که نام شریف امام حسین(ع) روی آن دوخته شده است ما را گرد هم آورده و همه طوائف ملت عراق زیر سایه این پرچم متحد خواهند ماند.

انتهای پیام
captcha