انتقاد از عدم اجرای عدالت در توزیع امکانات در شیراز
کد خبر: 3998631
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

انتقاد از عدم اجرای عدالت در توزیع امکانات در شیراز

سخنگوی شورای شهر شیراز، یکی از عقب‌ماندگی‌های شیراز را عدم توزیع مناسب امکانات و اجرای عدالت در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه شهروندی دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، علی اکبر سلطانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 28 شهریورماه در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر گفت: یكی از عقب‌ماندگی‌های شیراز، عدم توزیع مناسب امكانات و اجرای عدالت در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: در شهر شیراز این عقب‌ماندگی در حوزه‌های شهروندی و حتی كارمندان شهرداری به وفور یافت می‌شود كه مصادیق زیادی را شامل می‌شود.

سلطانی با اشاره به شروع نهضت آسفالت در سطح شهر شیراز که در شورای پنجم آغاز شد، افزود: به اتکای آمار گفته در  بحث نهضت آسفالت در دوره شورای پنجم 4 میلیون مترمربع آسفالت در معابر این شهر پخش شده است، حال با روی كار آمدن شورای ششم و بررسی‌های انجام شده توسط ناظرین مناطق شاهد كوچه‌های خاكی متعددی در جای جای شهر به ویژه مناطق 2،9،7،3 شهرداری هستیم، سئوال اینجاست آیا این كوچه‌ها نباید سهمی از 4 میلیون مترمربع آسفالت شهر داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر شیراز تصریح کرد: داشتن ساده‌ترین امكانات اولیه در این محل‌ها در حالی تحقق نمی‌یابد كه بسیاری از این كوچه‌ها علاوه بر اجرای فاضلاب زیرسازی نیز شده است و بر اثر بارش‌های فصلی این زیرسازی‌ها خراب شده  و بخشی در حال از بین رفتن است كه هزینه‌ها مجدد را از بیت‌المال به شهرداری تحمیل خواهد کرد.

وی با اشاره به بی‌عدالتی در نظام پرداخت حقوق به پرسنل شهرداری گفت: پرداخت حقوق برخی پرسنل رسمی در ابتدای ماه و برخی پرداخت‌ها تا 23 هر ماه اقدام می‌شود ،این در حالی است كه پرداخت برخی نیروهای حجمی به ویژه پاكبانان حجمی گاهاً تا دو ماه عقب ماندگی پرداخت دارد و كد ناشی از عدم نظارت مناسب به نحوه پرداخت شركت‌های مربوطه است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز تأکید کرد: در ابتدا باید حقوق قشر زحمتكش كارگری پرداخت و سپس بدنه میانی و در انتها پرداخت‌ها مجموعه ستادی و مدیران شهرداری صورت می‌پذیرفت تا كمكی در جهت امرار معاش اقشار متوسط كارمندهای شهرداری انجام شود.

سلطانی با اشاره بر نظارت بر ساخت و سازهای مختلفی در بافت‌های باغات شیراز به‌عنوان سرمایه بزرگ و بی بدیل شیراز شهر عنوان کرد: نظارت در  این  پهنه جغرافیایی شهر  جز وظایف مهم شهرداری بوده و اما در این ایام شاهد گزارشات مختلف از سوی اقشار متفاوت مردم در خصوص تخلفات متعدد در ساخت و سازهای مناطق مختلفی هستیم و این تخلفات به نحوی عادی پنداری كه در روز روشن جلوی چشم مردم و به صورت گسترده در حال وقوع است كه می‌توان به‌عنوان نمونه به ساخت‌وسازهای متعدد در منطقه باغات دو كوهك و گود گویم اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه شهرداری نسبت به توزیع و مدیریت منابع خود در راستای تكمیل برخی پروژه‌های اولویت‌دار برای رفاه حال شهروندان تلاش کند، از جمله این پروژه‌ها را تكمیل پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی برشمرد و گفت: امروز با خاكبرداری مختلف در خیابان‌های شهر علاوه بر به هم ریختن ظاهر شهر خطر تبدیل شدن به گودال‌های آبی و توقف اجرایی در هنگام بارندگی می‌شود كه باید تمهیدات فوری دیده شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۲۰:۲۶
0
0
حالا ببینیم شهرداری با تخلفات روز روشن و مقابل چشم مردم برخورد میکند؟
captcha