در مدل شهرسازی اسلامی، شهر باید محله‌محور و محلات، مسجدمحور باشند
کد خبر: 3998780
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

در مدل شهرسازی اسلامی، شهر باید محله‌محور و محلات، مسجدمحور باشند

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در نشست هم‌اندیشی با رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه‌ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در مدل شهرسازی اسلامی، باید شهر محله‌محور، محلات مسجدمحور و مساجد امام‌محور باشند.

در مدل شهرسازی اسلامی، شهر باید محله‌محور و محلات مسجدمحور باشندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد به‌عنوان کانون محوری جامعه‌ اسلامی گفت: طبق فرمایش بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، مساجد پررنگ‌ترین نقش را در پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشته‌اند و طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره) ما انقلاب کرده‌ایم تا مسجد را اداره کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تأکید بر فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مسجد محلی است که باید امور از آن اداره شوند، افزود: در مدل شهرسازی اسلامی باید شهر محله‌محور، محلات مسجدمحور و مساجد امام‌محور باشند.

وی با تأکید بر کارآمدی مساجد به‌عنوان بیوت الهی و محل اجتماع مردم در عرصه‌های مختلف افزود: مسجد بهترین نهاد برای شناسایی مسائل، معضلات و مشکلات محلات و ارائه‌ راهکار و استفاده از مشارکت‌های مردمی جهت حل آن‌ها است.

احمدنیا ادامه داد: از شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و شهرداری انتظار داریم تا از ظرفیت مساجد، ارکان مساجد و نمازگزاران در مسئله‌شناسی و آسیب‌شناسی، همفکری و ارائه‌ راهکارهای حل معضلات مختلف و مشارکت در مدیریت و اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی محله‌محور به نحو شایسته استفاده کنند.

در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن اظهار خوشحالی از تشکیل این جلسه گفت: مسجد، پایگاه اسلام است و ما در جهت مسجدمحور شدن فعالیت‌های جامعه، هر کاری را که بتوانیم انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی مختلف موجود در شهر مشهد مقدس ادامه داد: مشهد شهر امام رضا (ع) است و این مشکلات در شان این شهر نیست و باید با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی و با محوریت مسجد ضمن آسیب‌شناسی دقیق، حل این معضلات با جدیت پیگیری شود و ما آماده‌ هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

در این جلسه پیرو مسائل مختلفی از جمله شوراهای اجتماعی محلات، فرهنگسراهای شهرداری، تبلیغات شهری و محلی و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha