کنفرانس بین‌المللی امام حسین(ع) در کربلا برگزار شد + عکس
کد خبر: 3998803
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

کنفرانس بین‌المللی امام حسین(ع) در کربلا برگزار شد + عکس

آستان مقدس حسینی چهارمین کنفرانس بین‌المللی امام حسین(ع) را همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی با مشارکت شماری از پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی از عراق و کشورهای خارجی در کربلای معلا برگزار کرد.  

به گزارش ایکنا از عراق، شیخ حسن المنصوری، مشاور دبیرکل امور قرآنی آستان حسینی درباره برگزاری این کنفرانس گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام زیارت میلیونی اباعبدالله الحسین(ع) به مناسبت اربعین حسینی، دبیرخانه امور قرآنی آستان حسینی با همکاری بخش امور فکری و فرهنگی این آستان و دانشگاه‌های کربلا و وارث الانبیاء، چهارمین کنفرانس بین‌المللی امام حسین(ع) را با شعار «امام حسین(ع) و راز جادوانگی» با مشارکت شماری از نخبگان و اندیشمندان عراق و سایر کشورها و ادیان مختلف برگزار کرد.
 
المنصوری افزود: در این کنفرانس که به منظور بزرگداشت اربعین حسینی و نشان دادن جنبه‌های معرفتی نهضت حسینی برگزار شد، سخنرانان در چند محور از جمله «مفاهیم قرآن در روش اصلاحگرانه امام حسین(ع)»، «ابعاد تربیتی در متن زیارت امام حسین(ع)» و «ارتباط مکتبی بین نهضت حسینی و مهدوی» مقالات خود را ارائه دادند.
 
وی اشاره کرد که این کنفرانس در دو جلسه برگزار شد که نخستین جلسه به صورت اینترنتی انجام شد و به شرکت‌کنندگان عراق، عربستان، ایران، تونس و سوریه اختصاص داشت که آنها از طریق فضای مجازی مقالات خود را ارائه دادند. جلسه دوم نیز با حضور پژوهشگران و اساتید عراقی به صورت حضوری در سالن خاتم‌الانبیاء صحن حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.
 
در پایان این کنفرانس بین‌المللی نیز نمایندگان دبیرخانه آستان مقدس حسینی از پژوهشگران و اساتید شرکت کننده و نمایندگان دانشگاه‌ها و شعب آستان حسینی تقدیر به عمل آوردند.
 
انتهای پیام
captcha