حفظ حقوق ساکنان در طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اولویت دارد
کد خبر: 3998814
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

حفظ حقوق ساکنان در طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اولویت دارد

رئیس کمیته نظارتی شماره ۴ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بحث حقوق مکتسبه برای شورای ششم از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هر اقدامی که در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد، باید با حفظ حقوق ساکنان و مردم باشد.

حفظ حقوق ساکنان در طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اولویت داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فاطمه سلیمی، رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اظهارکرد: باتوجه به ارتباطات شورای شهر با مجلس و دولت، تسریع در روند پیشبرد طرح پیشنهادی در منطقه ثامن را رقم خواهیم زد.

وی درخصوص حقوق مکتسبه گفت: بحث حقوق مکتسبه برای شورای ششم از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هر اقدامی که در این بافت صورت می‌گیرد، باید با حفظ حقوق ساکنان و مردم باشد.

سلیمی با اشاره به مساجد و خانه‌های تاریخی که در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی وجود دارند، افزود: این منطقه، از حیث فرهنگی بافت غنی محسوب می‌شود و یکی از رویکردهای شورای ششم نیز حفظ و تقویت عناصر هویت‌ساز منطقه ثامن است، چراکه موجب افزایش حس تعلق‌ خاطر نسبت به شهر می‌شود.

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مسیرهای تشرف پیاده به بارگاه منور رضوی که در قالب «ره‌باغ‌» تعریف شده، یکی از عرصه‌هایی است که مراکز فرهنگی و یا خانه‌های تاریخی در این فضاها باید نمود بیشتری داشته باشند.

سلیمی با بیان اینکه در طرح جدید بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی علاوه‌ بر «ره‌باغ‌»، باغ‌هایی نیز در انتهای کار دیده شده و به‌صورت حلقه پیرامون مضجع منور امام‌رضا(ع) شکل خواهد گرفت، گفت: ره‌باغ‌ها و فضاهای پیاده‌مدار، فرصت بسیار خوبی برای آماده‌سازی قلب زائر، پیش از تشرف به حرم مطهر است و نمادسازی‌های فرهنگی و زیارتی باید در این بافت مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم شهردار و شورای عالی معماری و شهرسازی، فرایندهای مربوط به طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را تسریع ببخشند، چراکه این بافت باید در شان زائر امام‌رضا(ع) باشد.

انتهای پیام
captcha